۰ نفر

تولید محتوا در فضای مجازی

۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 476264
تولید محتوا در فضای مجازی

تولید محتوا در فضای مجازی امری تخصصی و نیازمند تجربه می باشد. رعایت اصول تولید محتوا باعث دیده شدن محتوای شما در بین هزاران و بلکه میلیون ها محتوای تولیدی مرتبط می شود. رایا مارکتینگ با دارا بودن بیش از هفت هزار نویسنده سئوکار امکان تولید محتوای تخصصی با هزینه ی مناسب را به شما می دهد.

امروزه با گسترش سرسام آور فضای مجازی و تنوع روز افزون آن ، اهمیت این فضا بر کسی پوشیده نیست. در این سال ها کمتر کسی به سراغ روزنامه های کاغذی برای کسب اطلاعات و اخبار می رود. امروزه حتی کتاب ها نیز  جای خود را به فضای مجاز داده اند. با این شرایط اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی برای هر کسی مشخص می‌شود.

تا به حال در موتور های جست و جو مطالبی را جستجو کرده اید و با ده ها سایت و وبلاگ رو به رو شده‌اید. برخی از این سایت ها در ابتدای جست وجو شما نمایش داده می شوند و برخی در صفحات آخر. محل قرار گرفتن محتوای شما برای نمایش به مخاطب هم از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام تولید محتوا به آن توجه کنید. تولید محتوا در فضای مجازی از این رو امری مهم و تخصصی است.

 3    امروزه با افزایش روز افزون فضای مجازی، اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی دوچندان شده است

پیشنهاد می شود برای آشنایی با اهمیت، فنون و نکات ضروری تولید محتوا در فضای مجازی مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

دریای مجازی

با گسترش اینترنت و تکنولوژی، فضای جدیدی در زندگی روزمره ی انسان ها به وجود آمد. فضایی که محدودیت های فضای حقیقی را نداشته و به راحتی در دسترس همگان قرار گرفت. فضایی که روز به روز بر ابعاد آن افزوده می شود و بسیاری از نیازهای جامعه ی بشری را برطرف می سازد. بله، فضای مجازی!

فضای مجازی یک فضای گریز ناپذیر و در حال رشدی است که خواسته و یا ناخواسته در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین رکن های زندگی بشر می باشد. اهمیت این فضا در بحران کرونا بر همگان مشخص شد، زمانی که انسان ها اجازه ی حضور و رفت و آمد را نداشتند، این فضای مجازی بود که نیاز های آنان را برطرف ساخت.

در فضای مجازی، یک کاربر با هزاران و بلکه میلیون ها و میلیارد ها محتوا مواجه می شود. جالب است بدانید که آمار سرچ در موتور جست و جو گر گوگل رقم باورنکردنی 6 میلیارد سرچ در روز است! این عدد صرفا میزان جست و جو در یک موتور جست و جو را نشان می‌دهد در حالی که جستجوگر های متعددی وجود دارد که اگر آمار آن ها به این عدد اضافه شود عدد باورنکردنی ای را شاهد خواهیم بود. این میزان سرچ نشان می دهد که بشر امروزه بسیاری از محتوای مورد نیاز خود اعم از سوالات، مقالات، کتاب ها، راهنمایی ها  و... را از طریق فضای مجازی به دست می آورد.

           12

دقت در تولید محتوا در فضای مجازی باعث دیده شدن محتوای تولیدی شما می شود.

بی شک امروزه فضای مجازی جای روزنامه ها و کتاب ها را گرفته و تبدیل به بزرگترین، مهم ترین و در دسترس ترین وسیله برای پرسیدن و جواب گرفتن برای انسان ها شده است.

همه ی مطالب گفته شده اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی را نشان می دهد که با این امر محتوای شما در این دریای مجازی در  دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

درآمد زایی با تولید محتوا

همان طور که اشاره شد با افزایش روز افزون استفاده از فضای مجازی، این فضا تبدیل به فضایی برای انجام بسیاری از امور از جمله درآمدزایی شده است.

آیا شما فروشنده ی اجناسی هستید که علاقه مند به تبلیغ آن ها در فضای مجازی می باشید؟ آیا نیاز به تولید محتوا در فضای مجازی جهت جذب مشتری برای اجناس خود دارید؟ تا به حال برای شما اتفاق افتاده که محتوای تبلیغی شما بین هزاران سایت تبلیغی و فروش کالا گم شود و بازدید کننده ی خاصی نداشته باشد؟

آیا شما به دنبال راه اندازی سایتی با محتوای عمومی هستید تا در بین محتوای خود به تبلیغات و کسب درآمد بپردازید؟ آیا با اصول تولید محتوا آشنایی دارید؟ برای شما هم تا به حال پیش آمده که بازدیدکنندگان سایتتان محدود بوده و به این دلیل کسی برای تبلیغاتش به سراغ سایت شما نمی آیند.

در صورتی که شما قصد درآمد زایی توسط فضای مجازی را دارید، نیاز است که محتوای سایت شما جزو سایت های اول و پیشنهادی موتورهای جستجو قرار بگیرد زیرا در غیر این صورت محتوای شما دیده نخواهد شد. در اصطلاح متخصصان فضای مجازی، صفحات دوم به بعدی که توسط گوگل برای جست و جوی محتوای مورد نظر پیشنهاد می شود، قبرستان سایت ها نام دارد زیرا کمتر کاربری به سراغ آن ها می رود.

      5                

 تولید محتوا در فضای مجازی نیاز به تجربه و تخصص دارد.

پس اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی به نحوه ی صحیح و تخصصی این جا مشخص می شود که محتوای شما برای زنده ماندن در فضای مجازی نیاز به دیده شدن دارد، در غیر این صورت وقت خود را تلف کرده اید!

تولید محتوا در فضای مجازی کار هر کسی نیست!

روزانه میلیون ها محتوا  فضای مجازی تولید می شود. بخشی از این تولید محتوا توسط افرادی انجام می شود که اطلاعات چندانی راجع به اصول تولید محتوا ندارند و بخشی نیز توسط افراد حرفه ای انجام می شود که به خوبی با اصول تولید محتوا و اصول سئو برای دیده شدن محتوای تولیدی خود در فضای مجازی آشنایی دارند.

این قضیه نشان دهنده ی این است که دیده شدن محتوای تولیدی شما کار آسانی نیست. سرعت در تولید محتوا، اصول لازم و ضروری سئو و ... نکاتی هستند که باید برای تولید محتوا در فضای مجازی به آنها توجه داشت زیرا در غیر این صورت باید آماده دیده شدن محتوای تولیدی خود در قبرستان فضای مجازی باشید.

تجربه و تخصص دو رکن اساسی برای تولید محتوا در فضای مجازی می باشد که هر کسی برای ورود به  این حوزه به آنها نیاز دارد. تا به اینجا راجع به اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی و نیز تخصصی بودن آن توضیحاتی دادیم، اجازه بدهید تا قبل از ورود به بحث اصول تولید محتوا اندکی راجع به نوع محتواهای تولیدی در فضای مجازی اشاره کنیم:

انواع مختلف محتوا

محتواهای تولید شده در فضای مجازی انواع مختلفی دارد که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • محتوای متنی: محتوای متنی برای سایت ها، تبلیغات برای کالاها و سایت های فروشگاهی، مقالات آموزشی و ...
  • پادکست، عکس، فیلم و....
  • ترجمه و بازنویسی

یک نوع دسته بندی دیگری نیز برای انواع محتواها وجود دارد که بدین شرح است:

  • فروشگاهی
  • آموزشی
  • سرگرمی
  • خبری

                    6

 انواع مختلف محتوای تولیدی در تولید محتوا در فضای مجازی

هنر دیده شدن

طبق اعلام وزیر محترم ارتباطات، تولید محتوای مجازی در سال های اخیر 4 برابر شده که این امر استقبال روزافزون مخاطبان فضای مجازی را نشان می دهد. هر چند هنوز محتوای فارسی جایگاه خود را پیدا نکرده اما همین امر نشان می دهد که جای رشد بسیار زیادی برای محتواهای فارسی تولید شده وجود دارد. در واقع تولید محتوا در فضای مجازی یک امر نوپا محسوب می شود و همگان می دانیم که در صورتی که در ابتدای رایج شدن کاری وارد آن شویم و با آن همراه شوید در هنگام اوج گرفتن آن کار جزو برترین ها در آن امر خواهیم بود. پس  نیاز است هرچه زودتر به سراغ تولید محتوا در فضای مجازی برویم زیرا هر روزی که برای انجام این کار از دست برود، جایگاه کوچکتری و پایین تری در فضای مجازی پیدا خواهیم کرد. برای این کار پیشنهاد ما به شما سایت رایامارکتینگ است. این سایت ارزان ترین محتوا را از میان رقبای خود ارائه می دهد و این در حالی است که کیفیت محتوای تولیدی آنان با شرکت های دیگر برایر و در اغلب مواقع بهتر است.

به پرسونای مخاطب اهمیت بدهید

لازم است برای تولید محتوا در فضای مجازی به پرسونای مخاطب اهمیت ویژه ای بدهید. اما پرسونا چیست؟ پرسونا نگریستن به امری از دیدگاه مخاطب است. در واقع برای نگارش یک محتوا لازم نیست دیدگاه خود را وارد آن متن کنید و از زاویه ی دید خود به آن نگاه کنید بلکه شما باید به دنبال زاویه ی دید و نوع نگرش مخاطبتان به این موضوع باشد. این امر نیاز به تجربه ی تولید کننده ی محتوا دارد. در واقع هرچه تولید کننده ی محتوا با تجربه تر باشد و محتواهای زیادی را تولید کرده باشد به راحتی از پی این امر بر می آید. این امر نشان می دهد که تولید کننده محتوا یا باید تجربه ی کافی داشته باشید و یا تولید محتوای خود را به فرد یا گروهی با تجربه بسپارید.

            13

 در تولید محتوا در فضای مجازی به پرسونای مخاطب اهمیت بدهید.

 هدفمند تولید محتوا کنید

اگر شما با رعایت اصول تولید محتوا بتوانید محتوای خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید اما محتوای تولید شده ی شما هدفمند نباشد، مخاطب خود را به سرعت از دست می دهید. در واقع در ابتدا مخاطب جذب محتوای شما می شود اما هنگامی که شروع به خواندن محتوای شما می کند با شلختگی در محتوا و عدم هدفمندی آن مواجه می شود و خیلی زود صفحه ی شما را ترک می کند. فضای مجازی با کسی تعارف ندارد. در صورتی که نتوانید محتوای هدفمند و جذابی تولید کنید، نمی توانید مخاطبانتان را وادار به مشاهده ی محتوای خود کنید. از این رو رعایت این نکته هم ضروریست.

در واقع هدفمندی محتوا به این شکل است که شما باید طبق یک نقشه ی راه و با نظم و ترتیب محتوا را تولید و به مخاطب عرضه کنید. به عنوان مثال در محتواهای متنی، در صورتی که متن شما صرفا سیاه کردن صفحه و چیدن چند کلمه به دنبال هم باشد متن شما کاملا غیر هدفمند است.

محتوای هدفمند به دلیل اینکه به ذهن مخاطب سامان می دهد، دارای جذابیت ذاتی است و مخاطب را به ادامه ی مشاهده ی محتوا جذب می کند. اما تولید محتوای هدفمند امری تخصصی و زمان بر است و نیاز به تجربه دارد. در صورتی که واقعا به دنبال تولید محتوایی جذاب و هدفمند هستید و قصد دارید محتوای تولیدی شما با سایر محتواها تفاوت و تمایز داشته باشد، گاهی لازم است برای آن هزینه پرداخت کنید.

از هر منبعی استفاده نکنید

ما انسان ها دایره المعارف نیستیم که از تمامی اطلاعات باخبر باشیم. برای تولید محتوا در فضای مجازی نیاز است که از منابع مختلف استفاده کنیم. اما باید به این نکته دقت کرد که هر منبعی ارزش استفاده ندارد. در صورتی که منبع مورد استفاده ی شما معتبر و مورد اعتماد نباشد، محتوای شما را بی اعتبار می کند. در  واقع در صورتی که برای نقل قول ها و یا آمار و ارقام از منابعی استفاده کنیم که اطلاعات کذبی در اختیار ما قرار می دهد، باعث بی اعتباری محتوای ما و از دست رفتن مخاطبین آن می شود.

8

منابع دست اول را برای تولید محتوا در فضای مجازی انتخاب کنید.

در تولید محتوا حتی نیاز است از منابعی به زبان خارجی استفاده کرد تا بر غنی شدن محتواهای فارسی اضافه کنیم و با ترجمه ی آن ها اطلاعات جدیدی را  در اختیار مخاطبین خود قرار بدهیم.

با سئو دیده شوید

همان طور که در بالا گفته شد، برای  دیده شدن محتوا در فضای مجازی باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کرد. یکی از مهمترین و ضروری ترین این اصول، اصل سئو (SEO) می باشد. رعایت اصول سئو باعث دیده شدن محتوای شما در بین میلیون ها محتوای تولید شده می شود و هرچه این اصول بیشتر رعایت شود، محتوای شما بیشتر در صدر محتواهای پیشنهادی برای جست و جو نشان داده می شود. این اصول جزو ضروری ترین اصولی است که باید حتما برای تولید محتوا به آن دقت شود و آن را به کار برد.

9

 در تولید محتوا در فضای مجازی به اصول سئو توجه ویژه ای داشته باشید.

با رایا مارکتینگ، تخصص و تجربه را یکجا داشته باشید

همان طور که مطالعه کردید، تولید محتوا کار دقیق و نیازمند تخصص و تجربه است. هدفمند کردن متن، رعایت اصول سئو، سرعت در تولید محتوا، تجربه ی بالا در تولید محتوا و... جزو ضروری ترین اصول برای تولید محتوا می باشد.

رایا مارکتینگ با دارا بودن بیش از 7000 نویسنده ی متخصص و تولید کننده محتوا در زمینه های مختلف کسب و کار، این امکان را برای شما فراهم آورده است. تمامی این نویسندگان پس از گذراندن آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه جذب این شرکت شده اند. این جمع تخصصی علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و اصولی، هزینه ی تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی سایتتان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده اند. رایا مارکتینگ قادر به تولید محتوای تخصصی در زمینه های کسب و کار به 7 زبان زنده ی دنیا می باشد.

خصوصیاتی که رایا مارکتینگ را برای تولید محتوا برترین می کند

محتواهای تولید شده در رایا مارکتینگ به هیچ وجه محتوای کپی شده نمی باشد. شما می توانید به انتخاب خود یکی از مدل های زیر را برای تولید محتوا در فضای مجازی انتخاب کنید:

  • تحقیق و ترجمه از منابع انگلیسی
  • تالیف کاملا تحقیقی از ابتدا تا انتها
  • تلفیقی از تالیف و ترجمه

تمامی اصول سئو در محتواهای تولید شده در رایا مارکتینگ رعایت می شود. در محتواهای تولیدی عکس های مرتبط با متن قرار داده می شود. محتواهای تولید شده، توسط یک نویسنده ی سئوکار ویراستاری و بازبینی می شود. علامت گذاری ها تماما در محتواهای تولید شده رعایت می شود و محتوا بدون غلط املایی تحویل شما داده می شود.

پس با خیال راحت تولید محتوای خود را به رایا مارکتینگ بسپارید.

10

 رایا مارکتینگ با دارا بودن بیش  از 7 هزار نویسنده ی سئوکار تخصصی، در تولید محتوا در فضای مجازی به شما کمک می کند.