۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

لندن در صدر زیست‌بوم‌های استارتاپی اروپا در حوزه آموزش / جذب ۱۲۴میلیون دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر

۱ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 475920
لندن در صدر زیست‌بوم‌های استارتاپی اروپا در حوزه آموزش / جذب  ۱۲۴میلیون دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر

بروز اپیدمی کووید 19 و عدم امکان حضور فیزیکی افراد در دوره‌های آموزشی منجر به گسترش چشمگیر فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در حوزه آموزش در اقصی نقاط جهان شده است. در همین رابطه، شواهد موجود حاکی از پیشتازی شرکت‌ها و استارتاپ‌های آموزشی لندن در قاره اروپا است.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ لندن به عنوان مکان اجتماع چهار مورد از 50 دانشگاه برتر جهان، مراکز و موسسات مالی پیشتاز جهانی، تعداد زیادی از متخصصین حوزه‌های مختلف و همچنین نخبگان علمی کشورهای مختلف، همواره یکی از کانون‌های اصلی خلاقیت و نوآوری جهان در حوزه آموزش بوده است. بروز اپیدمی کووید 19 و عدم امکان حضور فیزیکی افراد در دوره‌های آموزشی منجر به گسترش شعاع فعالیت‌ استارتاپ‌های آموزشی در شهرهای مختلف جهان از جمله لندن شده است. در همین رابطه، در ادامه به بررسی وضعیت زیست‌بوم استارتاپی این شهر در حوزه آموزش خواهیم پرداخت.

به طور کلی، مطالعات صورت گرفته در مورد وضعیت شهرهای مختلف اروپایی از حیث فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در حوزه آموزش حاکی از پیشتازی لندن در این زمینه است. پایتخت انگلستان به عنوان تنها شهر اروپایی حاضر در میان 10 زیست‌بوم استارتاپی برتر جهان در حوزه آموزش، از سال 2014 به این سو موفق به جذب 630 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر در این حوزه شده است (شهرهای پکن، سانفرانسیسکو و شانگهای به ترتیب در رده‌های اول تا سوم این فهرست قرار دارند).

استارتاپ‌های حوزه آموزش مستقر در لندن، در سال گذشته میلادی موفق به جذب 124 میلیون دلار VC شده‌اند و از این لحاظ در موقعیتی بهتر از استارتاپ‌های پاریس با 92 میلیون دلار و برلین با 67 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر قرار دارند. در حال حاضر، ارزش زیست‌بوم استارتاپی لندن در حوزه آموزش بالغ بر 3.4 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و این در حالی است که ارزش زیست‌بوم‌های پاریس و برلین به ترتیب برابر 1.9 و 0.8 میلیارد دلار است.

بریتانیا در سال 2019 توانست بیش از 39 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه استارتاپ‌‌های آموزشی اروپا را جذب کند. عددی که به تنهایی بیشتر از مجموع سرمایه‌گذاری جذب شده توسط سه کشور فرانسه، ایرلند و آلمان بود. در همین رابطه، شهر لندن در سال گذشته توانست 17 درصد از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این قاره را به خود اختصاص دهد. این شهر از حیث تعداد قراردادهای سرمایه‌گذاری نیز در صدر شهرهای اروپایی قرار دارد (پاریس، برلین و دوبلین به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم فهرست قرار دارند). مساله‌ای که حاکی از استمرار روند رو به رشد آن در سال‌های آتی است.