۰ نفر

معاون بازاریابی اسنپ:

سرویس‌های سوپر اپ اسنپ با توجه به نیاز بازار انتخاب می‌شوند

۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 473919
 سرویس‌های سوپر اپ اسنپ با توجه به نیاز بازار انتخاب می‌شوند

این روزها، کمپین جدید مجموعه اسنپ با عنوان «اسنپ جوابه» که به معرفی خدمات متنوع این سوپر اپ می‌پردازد در حال برگزاری است.

این روزها، کمپین جدید مجموعه اسنپ با عنوان «اسنپ جوابه» که به معرفی خدمات متنوع این سوپر اپ می‌پردازد در حال برگزاری است. «میثم ملاشریفی»، معاون بازاریابی گروه اسنپ درباره این کمپین، اثرات آن و آینده سوپر اپلیکیشن اسنپ می‌گوید. 

کمپین «اسنپ جوابه»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجیاتو، به گفته میثم ملاشریفی، امروز اسنپ فقط یک تاکسی اینترنتی نیست. این سوپر اپلیکیشن با سبد متنوعی از خدمات و سرویس‌ها از طریق شعار تبلیغاتی تازه خود قصد دارد برای مخاطبانش جا بیندازد که اسنپ نیاز آنها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. در این کمپین تبلیغاتی که در سراسر ایران برپا شده شعار «اسنپ جوابه» به عنوان حلقه ارتباطی بین خدمات مختلف اسنپ و کاربرانش عمل می‌کند.

معاون بازاریابی گروه اسنپ هدف اصلی از  اجرای کمپین «اسنپ جوابه» را اینطور توضیح می‌دهد: «سبد محصولات ما در حال حاضر فراتر از چیزی است که در ذهن اغلب مردم جا افتاده. امروز ماموریت ما در تیم بازاریابی اسنپ این است که در ذهن مخاطبان‌مان جا بیندازیم اسنپ یک سوپر اپلیکیشن با سرویس‌های متنوع است و برای بسیاری از نیازهای روزمره خود می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.»

شریفی، با اشاره به اینکه ایده سوپر اپ در دنیا بی‌سابقه نیست و امروز به عنوان یک راهکار بهینه شناخته می‌شود، ادامه می‌دهد: «کشور ما هنوز با دیجیتالیزه شدن فاصله دارد و سوپر اپ‌ها یکی از راهکارهایی هستند که می‌توانند به مردم در مسیر دستیابی به زندگی دیجیتال کمک ‌کنند. خوشبختانه زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه این اپلیکیشن در ایران وجود داشت و اسنپ با دانش فنی و مدیریتی خود توانست از این بستر یکپارچه برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم استفاده کند. در کمپین «اسنپ جوابه» قصد داریم به افراد آموزش دهیم که دیگر نیاز نیست برای خرید بلیت هواپیما یا صحبت با پزشک مشاور خود از خانه خارج ‌شوند. امروز همه ما می‌توانیم فقط با چند کلیک ساده بسیاری از نیازهای روزمره خود را با هزینه کمتر برطرف کنیم.»

ملاشریفی ساده‌سازی فرایندها را عامل اصلی کاهش هزینه‌ها می‌داند و می‌گوید: «دنیای تکنولوژی کارها را ساده و در وقت افراد صرفه‌جویی می‌کند. این راحتی و سرعت باعث می‌شود که مثلا برای گرفتن یک مشاوره پزشکی مجبور نباشید هزینه حمل‌ونقل بدهید و پزشکتان هم از اجاره مطب بی‌نیاز می‌شود. به پشتوانه بهینه‌سازی همین فرایندهاست که می‌تونیم کاهش هزینه‌ها و ارائه قیمت مناسب را داشته باشیم.»

چشم‌انداز سوپر اپ اسنپ

اما سوپر اپ اسنپ تا کجا قرار است بزرگ شود؟ میثم ملاشریفی در پاسخ به اینکه آیا در نهایت قرار است گستردگی خدمات اسنپ از الگوی منظمی پیروی کند‌ یا هر کسب‌وکاری امکان ورود به این اپلیکیشن را دارد می‌گوید: «نیاز بازار اصلی‌ترین عامل برای اضافه شدن یک خدمت به سوپر اپ اسنپ محسوب می‌شود. تیمی حرفه‌ای در اسنپ مسئولیت انجام تحقیقات بازار را برعهده دارند و وظیفه‌شان سنجش و تحلیل نیاز مشتری است.»

معاون بازاریابی گروه اسنپ ادامه می‌دهد: «اسنپ در اضافه کردن هر سرویس، پیش از در نظر گرفتن منافع کسب‌وکار به خواست مشتری می‌اندیشد و اطمینان داشته باشید که هر جا نفع مشتری برای شما اولویت باشد کسب‌وکارتان هم رونق می‌گیرد. مثال این موضوع اضافه کردن سرویس دکتر در اوج شیوع بیماری کرونا در ایران بود. با اضافه شدن هر سرویس به مجموعه اسنپ، ماموریت ما تازه شروع می‌شود و با همه توان تلاش می‌کنیم که آن را تا حد امکان با نیاز مشتری همسو کنیم و به این ترتیب زمینه رشد کسب‌وکاری که روزی کوچک بود هم فراهم می‌شود.»

اپلیکیشن کمتر، زندگی بهتر

ملاشریفی در پاسخ به اینکه آیا تنوع خدمات اسنپ باعث تحت الشعاع قرار گرفتن رضایت مشتری نمی‌شود، می‌گوید: «اتفاقا برعکس باعث افزایش رضایتمندی مشتریان شده است. امروز تیم اسنپ پتانسیلی دارد که می‌تواند از آن برای رشد و بهبود خدمت‌رسانی کسب‌وکارهای کوچکتر بهره بگیرد و به افزایش رضایت مشتریان آنها و در عین حال رفع نیازهای کاربران وفادار و سابق خودش کمک کند.»

چند سال پیش تصور اینکه یک روز تمامی نیازهای‌تان از خرید غذا و بلیت گرفته تا رزرو هتل و درخواست تاکسی و دریافت مشاوره پزشکی به صورت آنلاین و یکجا رفع می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست چندان ساده نبود. معاون بازاریابی گروه اسنپ درباره اینکه ادغام اپلیکیشن‌ها چه تاثیری بر زندگی افراد دارد توضیح می‌دهد: «دنیای آنلاین، حالا خیلی بیشتر از حد تصور، فضای زندگی ما را قبضه کرده است. بستر اغلب روابط ما با دیگران در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد، اخبار را از رسانه‌های آنلاین دنبال می‌کنیم و زندگی‌مان در دنیای مجازی جریان دارد. فارغ از این‌که وابستگی به دنیای آنلاین تا چه اندازه مطلوب و توجیه‌پذیر است، تحولات دیجیتالی صورت گرفته از چندین سال پیش تا امروز آدم‌ها را با فضای جدیدی روبه‌رو کرده که بخشی از وظیفه آن سهل و آسان‌تر کردن زندگی مدرن است. در این مسیر تولد سوپر اپلیکیشن‌ها، یکی از راهکارهایی است که به این سهولت دسترسی پاسخ می‌دهد.»

اینطور که به نظر می‌رسد کمپین ۳۶۰ درجه اسنپ، با استفاده از تبلیغات محیطی و آنلاین، در پی ایجاد حس تمایز در ذهن مخاطبانش است. باید منتظر ماند و دید که تیم تبلیغات گروه اسنپ در این مسیر تا چه حد موفق خواهد بود.