۰ نفر

توالت ۲۳میلیون دلاری در راه فضا

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 470622
توالت ۲۳میلیون دلاری در راه فضا

بامداد فردا (چهارشنبه) کپسول سیگنوس NG-14، حامل توالت فضایی جدید، چند محصول مراقبت از پوست و چند چیز دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود. به گزارش وب‌سایت اسپیس، توالت فضایی جدید که UWMS، «سیستم مدیریت پسماند جهانی» (Universal Waste Management System) نام دارد با هزینه ۲۳میلیون دلاری ساخته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ این توالت، 65درصد کوچک‌تر و 40درصد سبک‌تر از مدلی است که هم‌اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توالت جدید، استوانه فشرده سفید رنگی است که بیشتر ویژگی‌های آن مشابه با همان طراحی‌های پیشین توالت فضایی ناساست؛ با این حال یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های توالت جدید ناسا، جمع‌وجور بودن و یکپارچگی کامل آن است.

مدل قدیمی موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی زیر دیواره سازه قرار گرفته که کار تعمیرات روی آن را دشوار می‌کند. توالت جدید همچنین سیستمی دارد که می‌تواند ادرار را پیش از انتقال به سامانه پشتیبانی حیات ایستگاه برای تبدیل به آب آشامیدنی، تصفیه کند.

یکی از اهداف اصلی ناسا برای ساخت این توالت بسیار گران‌قیمت، بهینه‌سازی در مصرف برق و همچنین صرفه‌جویی در فضای ایستگاه بوده است.

عملیات ارسال این محموله 3هزار و 458کیلوگرمی به فضا، چهاردهمین ماموریت پرتاب کپسول سیگنوس و سیزدهمین ماموریت تامین ذخایر ایستگاه فضایی بین‌المللی محسوب می‌شود که در ساعت 2:27بامداد فردا به وقت گرینویچ آغاز می‌شود. طبق برنامه، موشک آنتارس از مرکز فضایی ناسا در ویرجینیا، این توالت 23میلیون دلاری را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.