۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برترین مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها در جنوب شرقی آسیا/ خدمات مشاوره‌ای ۵۰۰شرکت تایلندی به استارتاپ‌های نوپا

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲
کد خبر: 469702
برترین مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها در جنوب شرقی آسیا/ خدمات مشاوره‌ای ۵۰۰شرکت تایلندی به استارتاپ‌های نوپا

رشد و توسعه پر شتاب فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در منطقه جنوب شرقی آسیا طی سالیان اخیر تا حد زیادی مرهون فعالیت مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها بوده است. مراکزی که با ارائه انواع خدمات مالی، آموزشی و مشاوره‌ای، نقش به سزایی در ارتقاء روزافزون زیست‌بوم استارتاپی این منطقه ایفا کرده‌اند.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ رشد و توسعه چشمگیر فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در منطقه جنوب شرقی آسیا، به ویژه طی سالیان اخیر بر کمتر کسی پوشیده است. زیست‌بوم استارتاپی برخی از کشورهای این منطقه نظیر سنگاپور، امروزه تبدیل به الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان شده است. در همین رابطه نمی‌توان از نقش بسیار مهم مراکز رشد و شتا‌ب‌دهنده‌ها در تحقق این دستاورد چشم‌پوشی کرد. مراکزی که با ارائه انواع خدمات مالی، آموزشی و مشاوره‌ای و همچنین فراهم کردن فضای فیزیکی مناسب برای شرکت‌های استارتاپی، در جهت تعمیق هر چه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان گام برداشته‌اند. درهمین زمینه، در ادامه به معرفی چهار مورد از مشهورترین مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌های منطقه جنوب شرقی آسیا خواهیم پرداخت.

1) مجموعه Tune Labs

مجموعه Tune Labs یک مرکز رشد و شتاب‌دهنده در شهر کوالالامپور بوده و در زمینه پشتیبانی از صاحبان ایده (در جهت تبدیل ایده به محصول) و شرکت‌های استارتاپی نوپا (در جهت بازاریابی محصولات تولیدی) فعالیت می‌کند. برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای 12 هفته‌ای از جمله خدمات ویژه این مجموعه به فعالان حوزه نوآوری و استارتاپ است. لازم به ذکر است که عمده تمرکز مسئولان Tune Labs روی شرکت‌های فعال در حوزه تولید تلفن همراه، گردشگری، تجارت الکترونیک و خدمات مالی است.

2) شتاب‌دهنده Impactech

این مرکز در کشور سنگاپور واقع شده و از طریق ارائه انواع خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و همچنین فراهم ساختن فضای فیزیکی مناسب، در جهت حمایت از شرکت‌های استارتاپی نوپا گام برمی‌دارد. دوره‌های برگزار شده در این مجموعه، به طور متوسط سه تا چهار ماه به طول می‌انجامد. تمرکز اصلی این شتاب‌دهنده بر روی استارتاپ‌های فعال در زمینه مسائل اجتماعی مانند آموزش، بهداشت و تغذیه است.

3) شتاب‌دهنده True Incube

این شتا‌ب‌دهنده در کشور تایلند قرار داشته و به ارائه انواع خدمات مالی، آموزش و مشاوره‌ای به استارتاپ‌های فعال در هشت حوزه حمل و نقل، پزشکی، مالی، انرژی، کشاورزی، اینترنت اشیاء (IOT)، تبلیغات و رسانه می‌پردازد. طول دوره‌های برگزار شده توسط این مجموعه 10 هفته است. ارائه تسهیلات 18 هزار دلاری به استارتاپ‌های منتخب، برگزاری تور آشنایی با منطقه سیلیکون ولی در آمریکا و اعطای خدمات مشاوره‌ای توسط شبکه‌ای از 500 شرکت موفق تایلندی از جمله خدمات جانبی مجموعه True Incube است.

4) مرکز رشد Ideaspace

این مرکز رشد غیر انتفاعی در کشور فیلیپین واقع شده و در زمینه پشتیبانی از شکل‌گیری، رشد و تکامل فعالیت‌های استارتاپی فعالیت می‌کند. برگزاری دوره‌های 20 هفته‌ای به منظور حمایت از استارتاپ‌ها در زمینه‌هایی مانند توسعه محصول، بازاریابی و ارتقاء مدیریت از جمله خدمات ویژه این مرکز است. متقاضیان ورود به این مرکز در صورت برخورداری از صلاحیت لازم می‌توانند از خدماتی مانند کمک مالی، دفتر کار، مشاوره و ... بهره‌مند شوند.