۰ نفر

5 دلیل برای خرید سرور اچ پی DL380 G10:

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 467475
5 دلیل برای خرید سرور اچ پی DL380 G10:

سرور های اچ پی به دلیل برخورداری از قابلیت هایی نظیر کارایی، سرعت بالا، انعطاف پذیری، مدیریت پذیری، قابلیت اطمینان، امینت بالا و همچنین قیمت مناسب در کل جهان به خصوص ایران مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و به نوعی حتی می توان گفت بازار سرور در ایران را مختص به خود کرده است.

در سال های اخیر کمپانی HP اقدام به تولید سرورهای HP Proliant G10 کرده و آنها را به بازار عرضه نموده است. این سرورها به دلیل برخورداری از امنیت و سرعت بالا مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

 همان طور که می دانید سرور DL380 یکی از پرفروش ترین سرورهای اچ پی در جهان به شمار می رود که شرکت اچ پی آن را با ویژگی های جدیدی به بازارعرضه کرده است. این سرور، سرور اچ پی DL380 G10 بوده که برای هر نوع محیط مناسب، و از کارایی، امنیت و ارتقاء پذیری بالایی برخوردار است.

حال در اینجا می خواهیم به بررسی سرور DL380 G10 پرداخته و به دلایل مهم خرید این سرور اشاره نماییم:

1ـ امنیت بیشتر:

همواره کمپانی اچ پی به امنیت بالای سرورهای نسل دهم خود می بالد. این سرورها دارای تکنولوژی هایی نظیرSilicon Root of Trust  می باشد که سبب شده این سرورها امنیت بالایی را ارائه دهند.

2ـ کارایی بالاتر:

از دیگر مزایای استفاده از سرورهای اچ پی سری DL380 G10 این است که می توان آنها را در حجم های کاری متنوع نظیر workstation ها، Cloud، مجازی سازی و اپلیکیشن هایی با دیتاهای بزرگ استفاده کرد. همچنین می‌توان در این سرورها از حافظه‌های پایدار با ظرفیت بالاتر و ظرفیت دخیره‌سازی پایدار استفاده کرد تا برای دیتابیس‌ها و اپلیکیشن‌های حافظه‌محور مانند SAP HANA و Oracle کارایی بی‌نظیری را فراهم کند.

سرورهای G10 اچ پی  از پردازنده‌های سرورهای G9 اچ پی یعنی اینتل زئون سری E5 پشتیبانی نمی‌کنند و به جای آن با پشتیبانی از چیپ‌ست جدید اینتل مدل C621 قادرند از پردازنده‌های جدید اینتل سریE7-xeon Scalable استفاده کنند. این پردازنده ها در نسل اول از چهار سری Platinum 8100، Bronze 3100 ، Silver 4100، Gold 5100 و Gold 6100 تشکیل شده اند.

به تازگی نیز نسل دوم از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable عرضه شده و شامل سری‌های   Platinum 8200، Bronze 3200، Silver 4200 ، Gold 5200 و Gold 6200 است.

این پردازنده‌ها بسته به نیازهای شما در تعداد هسته‌ و ذخیره‌سازی، و یا هر دو می‌توانند بین ۴ تا ۲۸ هسته ارایه کنند. تعداد هسته‌های بیشتر بالطبع قدرت پردازشی بالاتری را فراهم می‌کند به طوری که حتی بتوان با استفاده از یک پردازنده از حجم‌های کاری متنوع پشتیبانی کرد. کارایی این پردازنده ها در نسل دوم نسبت به نسل اول، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

هه

به کمک پردازنده های نسل E7 Xeon Scalable این سرورها قابلیت پشتیبانی از رم هایی با ظرفیت 64 گیگابایت و 128 گیگابایت را دارا می باشند و دیگر ویژگی جدیدی که پردازنده های جدید به این دستگاه اضافه کرده است پشتیبانی از Persistent memory ها است که در ظرفیت های 256 و 512 گیگابیت عرضه شده اند. لازم به ذکر است تمامی مدل های E7 Xeon Scalable از Persistent memory پشتیبانی نمی کنند و فقط برخی از مدل ها این قابلیت را دارا می باشند.

3ـ ارتقاء پذیری و کاهش هزینه ها:

در صورتی که شما از ظرفیت های سرور خود استفاده کرده باشید و دیگر توان ارتقاء آن میسر نباشد نیازمند تعویض یا اضافه کردن سرور هستید و این موضوع هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

در سرور های DL380 G10 به دلیل قابلیت ارتقاء پذیری بسیار بالا این امکان برای کلیه کاربر ها فراهم شده است که در صورت رشد کسب وکار و نیاز به سخت افزارهای قدرتمند براحتی بتوانند سرور خود را ارتقاء دهند و از هزینه های تعویض و یا خرید سرور جدید جلوگیری شود.

4ـ سرعت بیشتر:

به لطف پردازنده های E7 Xeon Scalable سرورهای DL380 G10 از رم هایی با سرعت 2666MT/s و 2933MT/s بسته به نوع پردازنده پشتیبانی می کنند. CPU های E7 Xeon Scalable نسل اول، با رم های با سرعت 2666MT/s سازگار هستند و CPU های نسل دوم با سرعت 2933MT/s سازگار می باشند. این افزایش سرعت در رم ها نسبت به نسل G9 و همچنین قابلیت استفاده از Persistent memory ها افزایش چشمگیری در سرعت کارایی این نسل از سرورها داشته است.

5ـ توان پردازشی بالاتر در CPU و: GPU

مجدداً حضور پر قدرت و با شکوه پردازنده  Intel E7 Xeon ScalableI در نسل دهم از سرور های اچ پی سبب شده تا در توان پردازشی نسبت به نسل قبل عملکرد فوق العاده چشمگیری را هم در CPU و هم در GPU داشته باشند.

سرورهای HPE DL380 G10 می‌توانند حداکثر ۵ تا ۷ عدد single-wide GPU/Accelerators و یا ۳ عدد double-wide GPU/Accelerators پشتیبانی کنند در نتیجه انجام HPC یا همان High Performance Computing و Complex Animation را ممکن می‌کنند.

با داشتن امکان افزودن گزینه‌های Accelerator/GPU، بهترین کارایی را در انواع حجم‌های کاری کلود و بهینه‌سازی هوش مصنوعی و Deep Learning  را خواهید داشت.

کارت‌های افزونه‌ی بیشتر، می‌توانند I/O را افزایش داده، پشتیبانی گرافیکی و HPC را ممکن کرده و استوریج‌های اینترنال و اکسترنال بیشتری را ارایه دهند.

ارزان با کیفیت یا با کیفیت خوش قیمت:

همه ویژگی های گفته شده در بالا به لطف شرکت HPE میسر شده است. ولی به دلیل نبود نمایندگی رسمی از شرکت فوق در ایران و همچنین وجود تعداد بسیار زیاد کالای غیر اصل (OEM) در بازار و عدم امکان شناسایی کالای اصل از غیر اصل توسط خریداران محترم، قیمت سرور اچ پی و سایر تجهیزات جانبی آن مختلف اعلام که سبب ایجاد سردرگمی بسیار زیادی در خریداران می شود. به همین دلیل به شما توصیه می گردد که در خرید سرور اچ پی DL380 G10 حتما به فروشندگان ثبت شده و معتبر تجهیزات شبکه در کشور مراجعه نمایند.

یکی از برترین واردکنندگان تجهیزات شبکه و IT در ایران برند مسترشبکه است که با ارائه خدمات گارانتی شاخص و کیفیت ارزنده محصولات اورجینال HP و CISCO در ایران شناخته می شود و ارائه گارانتی بازگشت وجه کالا تا هفت روز بدون چون و چرا در خرید های آنلاین این شرکت صحه ای بر این امر است.

علاوه بر اهمیت کیفیت تجهیزات در زمان خرید خدمات پس از فروش و متعهد بودن به ارائه خدمات گارانتی در زمان نیاز نیز از دیگر ویژگی های یک تامین کننده خوب می باشد.