۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چهار استارتاپ آسیایی موفق در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی/ برگزاری مهمانی‌های مجازی در روزهای کرونایی

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۴۷
کد خبر: 463700
چهار استارتاپ آسیایی موفق در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی/ برگزاری مهمانی‌های مجازی در روزهای کرونایی

رستوران‌‌داری و تهیه و توزیع مواد غذایی، از جمله فعالیت‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از بروز اپیدمی کووید 19 متحمل شده‌اند. با این حال، شواهد موجود حاکی از مصونیت برخی استارتاپ‌های فعال در این حوزه در مقابل این بحران، به واسطه مدیریت مناسب و اجرای طرح‌های نوآورانه است.

اقتصاد آنلاین سجاد رفیع؛ طی ماه‌های اخیر و به واسطه بروز اپیدمی کووید 19 در سطح جهان، شاهد خلق چالش‌های جدیدی در مسیر کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی بوده‌ایم. ورشکستگی بسیاری از رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا در اقصی نقاط جهان، شاهدی دال بر صحت این ادعا است. با این حال، برخی از استارتاپ‌های فعال در زمینه تهیه و توزیع غذا توانسته‌اند به واسط مدیریت صحیح و اتکا بر طرح‌های نوآورانه (در زمینه شیوه طبخ غذا و نحوه توزیع آن) در مقابل این موج مقاومت کرده و حتی در مواردی شعاع فعالیت‌های خود را گسترش دهند. در همین رابطه، در ادامه به معرفی چهار استارتاپ موفق آسیایی در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی خواهیم پرداخت.

شرکت Grain در سنگاپور

دلیل موفقیت شرکت Grain در حوزه مواد غذایی سنگاپور، آن هم با وجود طیف وسیعی از شرکت‌های توزیع غذای قدرتمند مانند دلیورو، گرب‌ فود و فود پاندا را بیش از هر چیز باید در رویکرد متفاوت آن جستجو کرد. اعضای مجموعه Grain به جای همکاری با رستوران‌ها، خود مستقیما اقدام به طبخ مواد غذایی می‌کنند. تمرکز اصلی این شرکت روی ارائه یک منوی خاص و البته متنوع از غذاها و نوشیدنی‌ها است. در همین رابطه، به روز رسانی هفتگی منو نیز مانع از تکراری شدن آن برای مشتریان می‌شود. مدیران Grain هم اکنون نیز در حال بررسی و آزمایش برخی طرح‌های نوآورانه به منظور افزایش جذابیت منوی خود برای مشتریان است.

شرکت Dahmakan در مالزی و بانکوک

یکی دیگر از شرکت‌های پیشتاز در عرصه تهیه و توزیع غذا در آسیا، مجموعه Dahmakan در مالزی و بانکوک است. شهرت این شرکت بیش از هر چیز به دلیل عرضه وعده‌های غذایی سالم و تازه است. نحوه کار این مجموعه شامل تهیه اقلام کشاورزی و دامداری تازه از تولیدکنندگان محلی و طبخ و تحویل غذا، بلافاصله پس از سفارش مشتری (از طریق وبسایت یا اپلیکیشن) است.

 شرکت Gathar در استرالیا

اگر علاقمند به سفر و تفریح هستید و همزمان چندان رغبتی به آشپزی در حین تفریحات خود ندارید، Gathar مناسب‌ترین گزینه برای شماست. این شرکت با فرستادن آشپزهای کارکشته خود نزد افراد، دردسرهای آشپزی و پذیرایی را برای آن‌ها مرتفع می‌سازد. طی دوران شیوع ویروس کرونا و همزمان با ورشکستگی بسیاری از رستوران‌ها و شرکت‌های تهیه و توزیع غذا در اقصی نقاط جهان، شرکت Gathar توانسته است با اتکا به برخی اقدامات نوآورانه، سهم خود از بازار را به نحو چشمگیری افزایش دهد. برگزاری مهمانی‌های مجازی و تهیه غذای یکسان برای حاضرین در این مهمانی در نقاط مختلف جغرافیایی، از جمله این اقدامات نوآورانه است.

شرکت Phyto در کره جنوبی

عمده شهرت این استارتاپ کره‌ای به دلیل تهیه و استفاده از نمک‌های گیاهی در تهیه غذا است. نمک‌هایی که می‌تواند منجر به کاهش مصرف سدیم تا 20 درصد شود.  طبخ چنین غذاهایی به ویژه باعث جذب مشتریان دارای فشار خون و چربی بالا شده است.