بازاریابی اینفلوئنسرها در شبکه‌های مجازی با دارا بودن تعداد زیادی دنبال‌کننده که امروزه به میزان قابل توجهی برای تبلیغات برندها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سرعت در حال رشد بوده و باید گفت که درآمد بسترهای این بازار در سال 2019، به 6.5میلیارد دلار رسیده است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ تاثیرگذاران در شبکه‌های مجازی به واسطه تبلیغات در رسانه‌ها، بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته‌اند. داده‌های ارائه شده از سوی معیار کسب و کار اینفلوئنسرها (Influencer Marketing Benchmark) در سال 2020 نشان می‌دهد که ظرفیت جهانی بازار از سال 2016، از مرز میلیارد دلار فرا رفته است.

تعداد بسترها و آژانس‌های اختصاص داده شده به کسب و کار اینفلوئنسرها در حال حاضر بیش از هزار مورد در سراسر جهان است.

بازاریابی تاثیرگذاران یک استراتژی بازاریابی است که از رهبران صاحب نظر با شمار عظیمی از دنبال‌کننده‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی برندها استفاده می‌کنند.

به اینفلوئنسرها برای انتشار پست‌های حامیان یا جایگاه‌سازی برای برندها، دستمزد پرداخت می‌شود. شرکت‌ها از اینگونه بازاریابی آنلاین برای ایجاد یا گسترش دستیابی سریع‌تر به یک نام تجاری به جای روش‌های سنتی، استفاده می‌کنند. بلاگرها، خبرنگاران و افراد مشهور نیز به تاثیرگذاران مناسبی تبدیل می‌شوند.

طبق نظرسنجی از مدیران بازاریابی سراسر جهان، تقریبا 40درصد از افراد مورد بررسی اظهار داشتند که از بازاریابی اینفلوئنسرها استفاده کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، تعداد پلتفرم‌ها برای بازاریابی اینفلوئنسرها و درآمد آنها را مشاهده می‌کنید؛

بازاریابی اینفلوئنسرها