درآمد بازی‌های موبایلی با افزایشی قابل توجه در سه ماهه نخست سال 2020 به 19.3میلیارد دلار رسید که 11.6میلیارد دلار از آن برای اپ استور، و 7.7میلیارد دلار آن برای گوگل پلی بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ با توجه به افزایش اختلافات عمومی میان اپل و طراح بازی Epic Games، برخی ممکن است از این میزان معامله بزرگ تعجب کنند. از این گذشته، درصد هزینه‌های کمیسیون و اپ استور در این طرح بزرگ، چقدر می‌تواند متفاوت باشد؟ با توجه به اینکه درآمد بازی‌های موبایلی در اپ استور اپل به تنهایی در سه ماهه گذشته به 11.6میلیارد دلار رسید، پاسخ این است: کاملا متفاوت.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، بازی‌های موبایلی در سال‌های اخیر به یک تجارت بزرگ تبدیل شده و سالانه ده‌ها میلیارد دلار درآمد کسب کرده که بیشتر از طریق خریدهای درون برنامه‌ای موارد مجازی و/ یا محتوای اضافی بوده است.

بر اساس برآوردهای Sensor Tower، درآمد بازی‌های موبایلی در اپ استور اپل در 12ماه منتهی به 30ژوئن سال 2020، 42میلیارد دلار بوده که گوگل پلی نیز 27میلیارد دلار به این معادله افزوده است.

با فرض اینکه اپل هزینه کمیسیون خود را از 30درصد به 20درصد کاهش می‌دهد، میزان آن 4میلیارد دلار از درآمد خدمات در حال پیشرفت آن خواهد بود.

در نمودار ارائه شده، درآمد بازی‌های موبایلی در اپ استور و گوگل پلی را مشاهده می‌کنید؛

درآمد بازی‌های موبایلی