۰ نفر

من و پارک،سامانه هوشمند جای پارک

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبر: 460931
من و پارک،سامانه هوشمند جای پارک

مدتهاست که با روی کار آمدن سامانه‌های هوشمند، سبک زندگی ما دستخوش تغییرات اساسی شده است. دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی یا مراجعه به مراکز مختلف نیست و می‌توان همه این کارها را فقط با چند کلیک روی گوشی هوشمند به راحتی انجام داد.

 این تغییرات تاثیر زیادی در زندگی ما داشته، مثل صرفه جویی در وقت و کاهش تردد در سطح شهر که هر دو از دغدغه‌های بزرگ زندگی‌های مدرن هستند. پارکینگ هوشمند یکی از این سامانه‌هاست که برای زندگی در شهرهای بزرگ، جایی که پیدا کردن محلی برای پارک یک مشکل اساسی است، بسیار ضروری به نظر می‌آید. با استفاده از این سامانه می‌توانید به اطلاعات فضاهای موجود در پارکینگ‌ها دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به جستجوی بیهوده در سطح شهر و اتلاف وقت یه جای پارک مناسب پیدا کنید.

پارکینگ یکی از زیرساخت‌های مهم در مدیریت حمل و نقل شهری است و کمبود فضای مناسب برای آن مدیریت شهری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که برای پیدا کردن یک جای پارک چندین بار خیابانی را دور بزنید و گاهی حتی به نتیجه هم نرسید. در واقع پیدا کردن یک جای پارک مناسب در سطح شهر دغدغه همه کسانی است که با ماشین شخصی تردد می‌کنند. این دغدغه در شرایط خاص سختی‌های بیشتری هم دارد؛ مانند زمانی که به یک مرکز خرید یا فرهنگی مراجعه می شود و یا در ایام تعطیلی‌ها. پارکینگ هوشمند راه حل این چالش شهری است و کاملا در دسترس شماست. کافی است با نصب یک اپلیکیشن و چک کردن فضاهای موجود در موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارید به راحتی جای پارک مناسبی پیدا کنید و به برنامه‌های روزمره‌تان برسید.

manopark banner 640.427-2

با نصب اپلیکیشن  هوشمند من و پارک، هوشمند پارک کن؛ به کاهش آلودگی و ترافیک کمک کن!

سامانه هوشمند پارکینگ من و پارک در بستر اینترنت اشیا اجرا می شود و یک سیستم ترکیبی از نرم افزار، سخت افزار و پلتفرم مدیریت داده‌های پارکینگ است. اطلاعات مورد نیاز توسط سخت افزارهایی مانند سنسورها در پارکینگ جمع‌آوری شده و به سیستم مدیریتی ارسال می‌شود. سیستم نرم افزاری یا همان اپلیکیشنی که در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، این اطلاعات را به کاربر نمایش می‌دهد. اطلاعاتی که در این اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار می‌گیرد شامل اطلاعات فضای موجود در پارکینگ‌ها، امکان جستجو برای یافتن محل پارک و پرداخت هزینه پارک می‌شود.

ترافیک شهری در نقاط مختلف حجم متفاوتی دارد و در بخش مرکزی کلانشهرها که تنوع کاربری و تراکم جمعیتی بیشتری دارند همیشه سنگین‌تر است. همانطور که می‌دانید وجود ترافیک در نتیجه افزایش حجم خودروها باعث آلودگی بیشتر این مناطق می شود. افزایش آشفتگی در این مناطق و گشت زنی برای پیدا کردن پارکینگ نیز به این حجم شلوغی و آلودگی اضافه می‌کند، مسئله‌ای که اهمیت آن حتی فراتر از میزان راحتی ما در زندگی شهری است. پارکینگ هوشمند من و پارک با پارک سریع به کاهش آلودگی در شهر نیز کمک می‌کند و با توجه به نقشی که می‌تواند در کاهش آلودگی داشته باشد، استفاده از آن فقط به انتخاب یک سرویس شهری محدود نمی‌شود. با استفاده از این سیستم رانندگان می‌توانند قبل از رسیدن به مقصد موردنظر خود، از قابلیت دسترسی به فضای پارکینگ در آن منطقه مطلع شوند و با کاهش زمان جستجو، بخشی از مشکلات مربوط به پارک، ازدحام و شلوغی و همینطور آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند.

پرداخت هوشمند در پارکینگ هوشمند من و پارک

پرداخت هزینه آخرین مرحله از مراحل موجود در یک سیتم پارکینگ هوشمند است. هزینه قابل پرداخت در این سامانه از طریق تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها و به شکلی دقیق محاسبه می شود. این هزینه بر اساس مدت زمان پارک خودروها محاسبه شده و به راحتی با گوشی هوشمند شما که اپلیکیشن پارکینگ در آن نصب شده قابل پرداخت است. البته بجز پرداخت آنلاین از طریق گوشی و اپلیکیشن راه های دیگری نیز برای پرداخت هزینه ها در این سامانه وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از کارت بانکی و دستگاه پوز و استفاده از کیوسک های پرداخت از راههای دیگر پرداخت هزینه در این سیستم ها هستند.

هدف نهایی سیستم پارکینگ هوشمند من و پارک کاهش میزان تردد خودروها در سطح شهر، افزایش تعداد ماشین های قابل پارک در فضاهای پارکینگی و مهم تر از همه استفاده مفید از زمان و هزینه می باشد. به طور کلی می توان ویژگی های مهم این سامانه را به موارد زیر خلاصه کرد:

  • ارتقاء امنیت پارکینگ ها از طریق کنترل ورود و خروج خودروها با استفاده از دوربین
  • سهولت دسترسی به اطلاعات مربوط به فضاهای موجود در پارکینگ ها
  • مدیریت زمان برای یافتن جای پارک با استفاده از تصاویر آنلاین در اپلیکیشن
  • کاهش تخلف و جرائمی مانند سرقت خودروها
  • امکان پیگیری مواردی مانند صدمه خوردن به خودروها توسط خودروی دیگر با استفاده از تصاویر ضبط شده
  • امکان محاسبه دقیق هزینه قابل پرداخت
  • کاهش هزینه های انسانی مورد نیاز در مدیریت پارکینک ها
  • کاهش میزان آلودگی هوا