محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، میزان مبادلات گوشی‌های سامسونگ را در دو فصل ابتدایی سال به میزان قابل توجهی کاهش داده و این شرکت را وادار به کاهش قیمت محصولات خود کرده است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ سامسونگ روز چهارشنبه اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند جدید خود را در اواخر ماه آگوست عرضه خواهد کرد و قیمت‌ها برای گوشی‌های جدید گلکسی اس20 و گلکسی نوت 20 از هزار دلار شروع می‌شود. این قیمت‌ها، کاهش 300دلاری را نسبت به گوشی‌های برتر این شرکت در سال 2019 نشان می‌دهد و روند کاهشی قیمت گوشی‌های رده‌بالا را در طول چند فصل اخیر به دنبال دارد.

ممکن است این عمل برای شرکت کره‎‌جنوبی که شاهد کاهش سریع‌تر مبادلات گوشی‌های هوشمند نسبت به میانگین صنایع  در طول شش فصل گذشته بوده، نیاز باشد.

تا سه ماهه دوم سال 2020، مبادلات گوشی‌های هوشمند سامسونگ نسبت به سال گذشته حدود 30درصد کاهش یافته که این میزان 26درصد پایین‌تر از میانگین صنعت و بسیار کمتر از رقبای آن یعنی هوآوی و اپل بوده که مورد دوم در واقع افزایش مبادلات گوشی‌های هوشمند خود در طول سه ماهه اخیر را تجربه کرده است.

محدودیت‌های اعمال شده به واسطه بیماری کووید-19، ضربه سختی را به سامسونگ وارد کرده است. این شرکت در مبادلات گوشی‌های خود در هر دو فصل ابتدایی سال 2020 از میانگین صنعت پایین‌تر بوده و از قبل، روند نزولی را در سه ماهه چهارم سال 2019 در پیش گرفته بود.

یکی از عواملی که به گوشی‌های هوشمند برتر گلکسی سامسونگ کمک نکرده، پیاده‌سازی کند قابلیت 5G بر روی آنها بوده که این شرکت بخش عمده‌ای از گوشی‌های سری گلکسی را ساخته است.

سامسونگ با کاهش قیمت خط تولید 5G خود امیدوار است که شرکت‌های مخابراتی، سرعت پیاده‌سازی برج‌های 5G را به همراه مصرف‌کنندگان بیشتری که سخت‌افزار با قابلیت بالا در اختیار دارند، افزایش دهند.

قرار است اپل در پاییز سال جاری، اولین گوشی هوشمند مجهز به قابلیت 5G خود را عرضه کند و سامسونگ را برای به دست آوردن سهم اولیه بازار پیش از رقابت آنها تحت فشار قرار دهد.

در نمودار ارائه شده، درصد تغییر مبادلات گوشی‌های هوشمند از سال گذشته تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

مبادلات گوشی‌های هوشمند