در بررسی انجام شده در خصوص شهرهای سراسر جهان که بیشترین نظارت و دوربین‌های مداربسته را دارند، نام اکثر شهرهای چینی به چشم می‌خورد که در صدر آن نیز شهر تای اوان قرار دارد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس مطالعه انجام شده توسط وب‌سایت تحقیقاتی Comparitech، اکثر شهرهایی که بیشتر تحت نظارت هستند، در چین قرار دارند. این کشور برای استفاده قابل توجه از فناوری نظارت و رتبه‌بندی آن در میان 150شهر پرجمعیت جهان زبانزد شده است.

گفتنی است که شهر تای اوان چین، واقع در استان شانگزی تقریبا 300مایلی جنوب غربی پکن، با دارا بودن 120دوربین مداربسته عمومی به ازای هر هزار نفر در صدر لیست قرار دارد.

شهر غیر چینی که رتبه بالایی را از آن خود کرده لندن است که به دلیل نظارت دقیق بر فضاهای عمومی، دارای 67دوربین مداربسته به ازای هر هزار نفر بوده است. لس‌آنجلس نیز در بین شهرهای آمریکا، با دارا بودن 6دوربین به ازای هر هزار نفر، جایگاه نخست را در این کشور به دست آورده است.

فناوری دوربین‌های مداربسته در بسیاری از نقاط جهان بحث برانگیز بوده و طرفداران مزایای آن برای مبارزه با جرم و جنایت متخلفان، محتاطانه از پتانسیل نظارت به عنوان ابزاری به منظور کنترل عمومی و نقض حقوق حریم خصوصی استفاده می‌کند.

گردآورندگان این تحقیق اذعان داشتند در شهرهای مورد بررسی، ارتباط اندکی میان نرخ پایین‌تر جرم با افزایش احساس امنیت و نظارت وجود دارد.

در نمودار ارائه شده، شهرهایی که دارای بیشترین تعداد دوربین مداربسته به ازای هر هزار نفر هستند را مشاهده می‌کنید؛

دوربین مداربسته در شهرها