۰ نفر

روزنامه وال استریت ژورنال مطرح کرد:

چین دو شرکت نوکیا و اریکسون را تحریم می‌کند؟

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبر: 454302
چین دو شرکت نوکیا و اریکسون را تحریم می‌کند؟

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: پکن قصد دارد در صورتی که اتحادیه اروپا شرکت هوآوی چین را همانند انگلیس و آمریکا تحریم کند با آنها مقابله به مثل کرده و دو شرکت نوکیا و اریکسون را تحریم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پکن قصد دارد، در صورتی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم مانند انگلیس و آمریکا شرکت هوآوی را تحریم کنند، آنها هم به سمت تحریم دو شرکت بزرگ نوکیا و اریکسون اروپا بروند.

بنا به اعلام منابع آگاه وزارت بازرگانی چین در حال اعمال محدودیت صادراتی برای دو شرکت نوکیا و اریکسون است و از صادرات محصولات آنها که در چین تولید شده به دیگر کشورها جلوگیری خواهد کرد.

یک منبع آگاه افزود، این اتفاق به شرطی ممکن است بیفتد که کشورهای اروپایی استفاده از تجهیزات تولیدی شرکت هوآوی را در شبکه مخابراتی نسل پنجم خود ممنوع کند.

هفته گذشته انگلیس در حالی که در ماه ژانویه مجوز استفاده از تجهیزات هوآوی را صادر کرده بود به یک باره نظر خود را تغییر داده و اعلام کرد که تا سال 2027 تمام تجهیزات هوآوی در شبکه مخابراتی نسل پنجم این کشور باید به طور کامل حذف شود.

چین به شدت به این اقدام دولت انگلیس انتقاد کرده و اعلام کرده است کار لندن را تلافی می‌کند.

سخنگوی شرکت هوآی هم می‌گوید این تصمیم می‌تواند روند توسعه فناوری‌های دیجیتال در انگلیس را آهسته کند.

در مقابل اما آمریکا و به ویژه رئیس‌جمهور این کشور از تصمیم دولت انگلیس استقبال کرده و حتی ترامپ تلاش کرده تا از این مسیر برای خود اعتباری کسب کند.

ترامپ می‌گوید به شخصه بسیاری از کشورها را متقاعد کرده با شرکت هوآوی چین همکاری نکنند.

آمریکا مدت‌هاست متحدان خود را تحت فشار قرار داده تا آنها را بر آن دارد که استفاده از تجهیزات هوآوی در توسعه شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم را متوقف کنند.