۰ نفر

چگونه محافظ صفحه نمایش را از گوشی جدا کنیم؟

۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
کد خبر: 454004
چگونه محافظ صفحه نمایش را از گوشی جدا کنیم؟

درست است که تعویض محافظ صفحه نمایش گوشی یا «گلس» کار سختی به‌نظر می‌رسد، اما این روزها که آتش کرونا دوباره روشن شده شاید بهتر باشد بعضی کارها را تنهایی انجام دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، عوض‌کردن محافظ گوشی هوشمند هم می‌تواند یکی از این کارها باشد که اگر اصول آن را بدانید، در خانه قابل انجام دادن است، به شرطی که قدم به قدم این کار را دقیق و درست انجام دهید.

قدم اول: جدا کردن گلس شکسته؛ ابتدا یک گوشه مناسب گلس را پیدا کنید و آن را به آرامی به سمت بالا بکشید، معمولا همزمان نقاط دیگر محافظ هم جدا می‌شوند، اما بهتر است گوشه‌های دیگر را هم با دست بلند کنید تا از پارگی و شکسته‌شدن آن جلوگیری شود. این کار را با دقت زیادی انجام دهید، چون در برخی مواقع چسبندگی محافظ می‌تواند به شکستن صفحه نمایش گوشی منجر شود.

قدم دوم: تمیزکردن صفحه گوشی. برای این کار از اسپری‌ها و مایع‌های تمیزکننده مخصوص صفحه نمایش محصولات الکترونیکی استفاده کنید و مایع‌های ضدعفونی‌کننده دیگری که در دسترس هستند را به‌کار نبرید. در ادامه با یک پارچه میکروفایبر که معمولا به همراه مایع ضدعفونی فروخته می‌شوند، صفحه را پاک کنید. بهتر است این کار را در نور مناسب انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ غباری روی صفحه باقی نمانده است.

قدم سوم: چسباندن محافظ. پوسته محافظ گلس را از قسمت چسبنده آن جدا و سعی کنید از لمس‌ قسمت چسبنده محافظ خودداری کنید. محافظ را با صفحه گوشی هم‌تراز کنید و مطمئن شوید هیچ بخشی از گلس، از تلفن همراه بیرون نزده باشد. محافظ صفحه را به آرامی در بالای صفحه خود قرار دهید و به‌تدریج آن را نصب کنید.

قدم چهارم: حذف حباب‌ها. برای از بین بردن حباب‌هایی که زیر گلس، شکل گرفته با دستمال مخصوص به حباب‌ها ضربه‌های کوچکی وارد کنید تا به سمت بیرون و کناره محافظ هدایت و خارج شوند. انجام دادن این کار بدون دستمال و با دست می‌تواند به محافظ آسیب وارد کند.