۰ نفر

از ابتدای سال تاکنون

واردات تلفن همراه سه برابر شد

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰
کد خبر: 450832
واردات تلفن همراه سه برابر شد

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اعلام کرد: از ابتدای سال تا امروز دو میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۳۳ دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که حدود سه برابر واردات تلفن همراه در مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید روح الله لطیفی - سخنگوی گمرک - درباره برخی از خبرها مبنی بر کمبود واردات تلفن همراه اظهار کرد: بر خلاف ادعاهایی که برخی از افراد با نیت‌های مختلف مطرح می‌کنند آمار رسمی واردات گوشی تلفن همراه نشان می دهد از ابتدای امسال تا ۱۵ تیر ماه، دو میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۳۳ دستگاه با ۹۱۸ اظهارنامه از گمرکات کشور ترخیص و وارد بازار شده است.

وی افزود: واردات تلفن همراه در مدت مشابه سال گذشته ۸۶۴ هزار و ۲۰۸ دستگاه به ارزش ۷۳ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۸۶۰ دلار بود، در صورتی که ارزش تلفن همراه در مدت سه ماه و نیم ابتدای امسال ۳۷۳میلیون  و ۳۳۶ هزار و ۵۹۰ دلار است که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰۷ درصد رشد و از لحاظ تعداد نیز رشد ۱۷۸ درصدی داشته است.

طبق اعلام گمرک، سخنگوی این مجموعه اظهار کرد: با این حجم واردات تلفن همراه، در حالت طبیعی نباید مشکلی در عرضه تلفن همراه در بازار به وجود آید.