۰ نفر

فروش گوشی‌های پرچمدار ۱۳درصد کمتر شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبر: 446892
فروش گوشی‌های پرچمدار ۱۳درصد کمتر شد

آمارها حاکی از آن است که فروش گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۱۳ درصدی روبرو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار و گزارش های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت، میزان فروش گوشیهای هوشمند پرچمدار پریمیوم و گران قیمت در بازه زمانی سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افت پیدا کرده است.

نکته جالبی که در این گزارش وجود دارد آن است که در میان کل گوشی های هوشمند پرچمدار فروخته و عرضه شده در در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ بیشترین آمار به محصولات اپل اختصاص یافته است؛ این بدان معناست که چهارگوشی از پنج مدل گوشی پرچمدار پرفروش در این بازه زمانی از سری آیفون‌های اپل بوده است.

بر اساس نمودار زیر اپل رتبه نخست را با اختصاص ۵۷ درصد از بازارهای جهانی فروش گوشی های پرچمدار و پریمیوم از آن خود کرده است.

5L3cIbc9rq3p

بعد از آن سامسونگ با اختصاص ۱۹ درصد از بازارهای جهانی در رتبه دوم، هواوی با اختصاص ۱۲ درصد، اوپو ۳ درصد، شیائومی ۲ درصد و سایر برندها نیز ۷ درصد به ترتیب در جایگاه های سوم تا ششم این رده بندی جای گرفته اند.

همچنین بر اساس جدول منتشر شده از سوی کانتر پوینت که در وب سایت gsmarena نیز آمده است، اپل در تمامی مناطق جهان به جز چین توانسته نظر مشتریان و کاربران گوشی های هوشمند پرچمدار را به سمت و سوی خود جلب کند و بدین ترتیب در رتبه نخست مناطق مختلف جهان نیز قرار بگیرد.

jmvsFUiXR0Tg

همچنین از گوشی های پرچمدار پرفروش در بازارهای جهانی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ می توان به چهارگوشی از سری آیفون اپل اشاره کرد که در میان آنها آیفون ۱۱ با اختصاص ۳۰ درصد از مجموع گوشی‌های پریمیوم فروخته شده در بازه زمانی مذکور در بالاترین جایگاه قرار گرفته است. بعد از آن آیفون ۱۱ پرو مکس با اختصاص ۹ درصد در رتبه دوم، آیفون ۱۱ پرو با اختصاص ۷ درصد در رتبه سوم و آیفون ایکس آر با اختصاص ۶ درص در رتبه چهارم جای گرفته است. رتبه پنجم نیز به گوشی چینی هواوی میت ۳۰ پرو ۵g اختصاص گرفته است.

YBBjkgsA1GT8

به عقیده کارشناسان کانتر پوینت فروش گوشی های پرچمدار در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در نخستین فصل سال جاری میلادی با رشد مناسبی همراه بوده و به نظر می‌رسد که این استقبال به علت پشتیبانی گوشی های مذکور از شبکه ۵G بوده است چراکه ۲۰ درصد از گوشی های پریمیوم فروخته شده در این بازه زمانی محصولات سازگار با فناوری ۵G بوده است.