۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط ده درصدی بیت کوین در نیم ساعت / کاهش پاداش استخراج بیت کوین

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
کد خبر: 438141
سقوط ده درصدی بیت کوین در نیم ساعت / کاهش پاداش استخراج بیت کوین

بیت کوین که طی یک هفته گذشته موفق به صعودی معادل چند هفته پیشتر شده بود، به یکباره روز گذشته طی فقط نیم ساعت از معاملات سقوط 15 درصدی داشت، اگرچه در ادامه روز این سقوط قیمت به 11 درصد رسید اما در نهایت بیت کوین بزرگترین سقوط خود را طی هفته‌های گذشته به ثبت رساند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش فوربس، بیت کوین در معاملات روز گذشته در عرض تنها نیم ساعت نزدیک به 10 درصد سقوط کرد که بر این اساس قیمت این رمز ارز از 9 هزار و 500 دلار به یکباره به 8 هزار و 100 دلار رسید. اگرچه در ادامه روز تلاش بیت کوین دستیابی به سطح پشتیبانی پیشین بود اما در نهایت معاملات روز دوشنبه در محدوده 8 هزار و 700 دلاری به پایان رسید.

WhatsApp Image 2020-05-10 at 4.31.06 PM

(نوسانات قیمت بیت کوین روز شنبه)

پیش از این پیشروی منفی قیمت‌ها، بیت کوین پس از یک هفته افزایشی در مرز 10 هزار دلاری قرار گرفته و تحلیل‌ها بیانگر ادامه روند افزایشی این رمزارز محبوب بود. در واقع این پس از آن پنجشنبه سیاهی بود که در آن قیمت بیت کوین به یکباره نصف شد و فروش را به اوج رساند. از روز 13 مارس که قیمت بیت کوین به 4 هزار دلار رسیده بود تا به امروز بدون تردید قیمت این رمزارز بیش از دو برابر شده است.

این نوسانات دیوانه وار کاهش نیمه این رمزارز را به دنبال خواهد داشت، رویدادی که بر اساس آن پاداش استخراج بیت کوین دچار کاهش خواهد شد. بر این اساس پیش بینی شده است که در روز یازدهم ماه مه پاداش استخراج این رمز ارز از 12.5 در هر یک بیت کوین در طی یک روز به 6.25 در هر بیت کوین خواهد رسید. بحث‌های مطرح شده بیانگر این است که این روند چرخشی تعیین کننده ادامه روند صعودی و یا نزولی قیمت بیت کوین خواهد بود.

البته انتشار اخبار روز گذشته در رابطه با سرمایه گذاری پل تودور جونز میلیاردر سرمایه گذار و مدیر صندوق‌های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری بلندمدت او در بازار آتی بیت کوین بر روند آتی تاثیرگذار خواهد بود.