۰ نفر

تسلط هوآوی به نیمی از بازار تبلت در چین

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 436911
تسلط هوآوی به نیمی از بازار تبلت در چین

عملکرد هوآوی در بازار فروش تبلت به ویژه در کشور چین فوق‌العاده بوده و این برند حدود ۵۰ درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار خود گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در مراسم رونمایی از گوشی‌های هوشمند سری Huawei Nova 7 در بازار چین، شاهد معرفی تبلت جدید Huawei MatePad نیز بودیم. همچنین هی گانگ (He Gang) مدیر بخش محصولات مصرفی هوآوی، آمار و ارقامی از عملکرد این برند در بخش فروش تبلت در کشور چین نیز ارائه داد و به گفته این مدیر ارشد، عملکرد هوآوی باعث شده تا این شرکت به برند پیشتاز بازار تبلت در کشور چین تبدیل شود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده هوآوی از نظر میزان فروش تبلت در بازار چین و در سه‌ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی موفق شده با پشت سر گذاشتن رقبا، برند برتر بازار شود.

هوآوی

آمار و ارقام فروش بالا و موفقیت‌آمیز تبلت‌های هوآوی باری دیگر توسط رن ژنگفی (Ren Zhengfei) موسس و مدیرعامل هوآوی در مصاحبه اخیرش مورد تائید قرار گرفت. به گفته این مقام بلندپایه، شیوع ویروس کرونا فرآیند تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند را با دشواری روبرو کرده ولی با این شرایط همچنان هوآوی در فروش تبلت، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی روند مثبتی داشته‌است. هوآوی در گزارش مالی مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد تنها در ماه مارس سال جاری میلادی در بازار چین موفق به فروش ۴۵۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند شده است.

لازم به ذکر است که تبلت جدید Huawei MatePad به صفحه‌نمایش ۱۰.۴ اینچی IPS با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل مجهز شده و چیپ‌ست ۷ نانومتری HiSilicon Kirin 810 کنار حافظه رم شش گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی از دیگر مشخصات این محصول است. دوربین جلوی دستگاه، ۸ مگاپیکسلی بوده که مشابه همین دوربین در بخش پشتی نیز به کار رفته، تجهیز این تبلت به اندروید ۱۰ کنار رابط کاربری EMUI 10.1، امکان ارتباط از طریق 4G LTE (در صورت نیاز کاربر) را نیز فراهم می‌کند که همراه باتری ۷۲۵۰ میلی آمپرساعتی مشخصات قدرتمندی برای  Huawei MatePad‌ محسوب می‌شود.

هوآوی

مدل پایه این تبلت با چهار گیگابایت رم، ۱۸۹۹ یوان یعنی حدود ۲۶۸ دلار قیمت دارد.  در حالی که مدل قوی‌تر با شش گیگابایت رم ۲۱۹۹ یوان (حدود ۳۱۱ دلار) قیمت‌گذاری شده است. در نهایت مدل مجهز به قابلیت ارتباطی LTE با قیمت ۲۴۹۹ یوان (حدود ۳۵۲ دلار) به فروش خواهد رسید.

عرضه این محصول از ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ میلادی معادل با ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ آغاز شده‌است.