۰ نفر

چطور قفل گوشی را با ماسک باز کنید؟

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
کد خبر: 431024
چطور قفل گوشی را با ماسک باز کنید؟

هنگامی که کاربران با ماسک جراحی صورت خود را پوشانده‌اند، قابلیت تشخیص چهره گوشی‌های مختلف از جمله آیفون‌ها نمی‌تواند چهره آنها را تشخیص دهد. از این‌رو آنها یا باید گذرواژه خود را تایپ کنند یا ابزار محافظی که صورت آنها را پوشانده بردارند تا گوشی آنها باز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ اما حالا پژوهشگران یک روش را برای حل این ماجرا پیدا کرده‌اند که به وسیله آن تکنولوژی تشخیص چهره می‌تواند صورت شما را با ماسک یا بدون ماسک تشخیص دهد. یک ویدئوی آموزشی کاربری را نشان می‌دهد که این کاربر با یک ماسک جدید که آن را تا کرده، نیمی از صورت خود را می‌پوشاند و سپس مراحل تنظیم سیستم بیومتریک(تشخیص چهره) را طی می‌کند.

دیلی میل در گزارشی نوشته است: کاربران هم می‌توانند از امکان «تنظیم دوباره Face ID» استفاده کنند و هم می‌توانند چهره ماسک‌دار خود را به‌عنوان گزینه «ظاهر جایگزین» انتخاب کنند. مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا(CDC) به شهروندان این کشور توصیه کرده است که به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که کل کشور را درگیر کرده از ماسک استفاده کنند.

اگرچه این پوشش ممکن است شما را در برابر بیماری COVID-19 محافظت کند، اما این کار به شما اجازه نمی‌دهد که قفل گوشی خود را باز کنید. پژوهشگران در آزمایشگاه Tencent Security’s Xianwu Lab با آموزش گوشی‌های هوشمند به‌گونه‌ای اقدام به رمزگشایی کردند که حالا این گوشی چهره پوشیده شده با ماسک کاربران را تشخیص می‌دهد.

آنها می‌گویند: یک ماسک کاملاً جدید را از وسط تا کنید و بند آن را دور گوش خود بیندازید. سپس ماسک تاشده را به‌طوری که صاف و بدون چروک‌خوردگی است، روی نیمی از صورت خود قرار دهید. نیمه پایینی ماسک را با دست خود نگه دارید و آن را بدون چروک‌خوردگی روی صورت خود بکشید. درحالی‌که نیمی از صورت شما با ماسک تاخورده پوشانده شده است، مثلا گزینه Face ID را لمس و به سرعت مراحل را اجرا کنید.

اگرچه این تیم می‌گوید که همه ماسک‌ها با این ترفند قادر به باز کردن قفل گوشی نیستند، اما به‌نظر می‌رسد آن دسته از ماسک‌هایی که از مواد نرم ساخته شده‌اند می‌توانند به این شکل قفل گوشی را باز کنند.

پژوهشگران می‌گویند: ما انواع مختلفی از ماسک‌ها، ازجمله ماسک‌های پزشکی یک‌بار مصرف، ماسک‌های N95، ماسک‌های دارای دریچه‌های تنفسی و چند مورد دیگر را امتحان کرده‌ایم که به‌نظر می‌رسد این کار انجام‌پذیر است. ماسک‌های سه‌بعدی را که شبیه فنجان هستند نمی‌توان تا کرد، اما با برش آنها از وسط، این کار امکان‌پذیر است. البته در این حالت، برای محافظت از خود باید از یک ماسک جدید برش نخورده استفاده کنید.

آنها همچنین به این نکته اشاره می‌کنند که این ترفند همیشه جواب نمی‌دهد و گاهی باید شکیبایی بیشتری از خود نشان دهید یا در نهایت فقط از گذرواژه استفاده کنید.

در‌ماه فوریه، یک استارتاپ از نوعی ماسک جراحی رونمایی کرد که تصویر قسمت پایین صورت استفاده‌کنندگان از ماسک روی آنها چاپ شده بود.

این ماسک نوآورانه نه‌تنها از «همه‌گیری‌های ویروسی» محافظت می‌کند، بلکه سازنده آن ادعا می‌کند که این ماسک به‌احتمال زیاد قفل گوشی شما را باز کند.

طرحی که توسط استارتاپ «Resting Risk Face» اجرا شده است، در واقع ایده یک هنرمند اهل سانفرانسیسکو به نام دانیل باسکین است که در ابتدا آن را به‌عنوان یک شوخی مطرح کرد.

این وب سایت اکنون با بیش از 30هزار بازدید‌کننده به‌شدت معروف شده و 1200نفر در لیست انتظار سفارش ماسک قرار دارند.

باسکین در توییتر خود نوشته است: با استفاده از این ایده، بخشی از صورت شما که با ماسک پوشانده می‌شود روی ماسک‌های N95 چاپ می‌شود. به این ترتیب می‌توانید هم از خود و مردم در برابر ویروس محافظت و هم قفل گوشی خود را بازکنید. اگرچه این ماسک در زمانی رونمایی شده است که یک ویروس کشنده در حال درنوردیدن کره زمین است، اما باسکین می‌گوید که برای تولید این ماسک نوآورانه در شرایطی که دنیا با کمبود ماسک روبه‌رو است، برنامه‌ای ندارد. اگرچه باسکین ماسکی ابداع کرده که گوشی‌ها را قادر به تشخیص چهره می‌کند، اما او در عین حال می‌گوید دوبعدی بودن تصویر ماسک باعث اختلال در این کار می‌شود. به همین دلیل او در حال آزمایش راه‌حل‌های ممکن است.

او می‌گوید: این ماسک نمی‌تواند به‌طور مشخص چهره شما را نشان دهد، زیرا نرم‌افزارهای تشخیص چهره عموما به شکلی عمقی و درواقع سه بعدی چهره را بررسی می‌کنند. من به این موضوع فکر می‌کنم که شاید بتوان یک چهره منحصربه‌فرد روی ماسک ثبت کرد. البته برخی از نرم‌افزارها به جای عمق و ابعاد چهره از یک تصویر دوبعدی بهره می‌برند. من در بسیاری از گوشی‌ها این کار را آزمایش خواهم کرد. تلفن‌های هوشمند به روز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تشخیص چهره طراحی شده‌اند، اما گوشی‌های قدیمی اندرویدی فقط از تصاویر دو‌بعدی صورت استفاده می‌کنند که این نوع تکنولوژی را می‌توان فقط با یک عکس فریب داد.

ترفند برای ماسک‌های نرم

 همه ماسک‌ها قادر به باز کردن قفل گوشی نیستند، اما به‌نظر می‌رسد آن دسته از ماسک‌هایی که از مواد نرم ساخته شده‌اند می‌توانند قفل گوشی را باز کنند