۰ نفر

مسیر حرکت بیت کوین تغییر کرد

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۴۴
کد خبر: 427888
مسیر حرکت بیت کوین تغییر کرد

با بهبود وضعیت بازارهای مالی و گشایش برخی از آن‌ها در چین ارزهای دیجیتال نیز پس از بحران بی سابقه کاهش قیمت شاهد کمی بهبود در وضعیت خود بودند اما این بهبود دوام چندانی نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، چند هفته اخیر کابوسی برای سرمایه گذاران در زمینه ارزهای دیجیتال بود چرا که این بازار همانند سایر بازارهای مالی با ریزش بی سابقه ای مواجه شد به گونه ای که قیمت بیت کوین سردمدار ارزهای دیجیتال تا ۴ هزار دلار پایین آمد.

کارشناسان اقتصادی در خصوص قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ پیش بینی هایی کرده بودند که بنابر این پیش بینی ها قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۰ به مرز ۵۰ هزار دلار خواهد رسید و شروع سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاران را به این پیش بینی ها امیدوارتر کرد چرا که قیمت این ارز دیجیتال از مرز ۱۰ هزار دلار گذشت اما با شیوع بیماری کرونا و بحران های نفتی امیدواری سرمایه گذاران تداوم چندانی نیافت و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از ماه های دوم سال شروع به ریزش کردند.

ریزش ازهای دیجیتال تا چند هفته گذشته ادامه داشت اما با کنترل کرونا در چین و بازگشایی برخی بازارهای مالی قیمت ارزهای دیجیتال نیز شروع به بالا رفتن کرد به گونه ای که قیمت این ارز دیجیتال تا چند روز گذشته به ۶ هزار و ۵۹۰ دلار رسید.

اما این افزایش قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال دوام چندانی نداشت و امروز قیمت بیت کوین کاهش ۳۱۷ دلاری را تجربه کرده است و این ارز دیجیتال به قیمت ۶ هزار و ۲۷۰ دلار رسیده است.

در خصوص سایر ارزهای دیجیتال ثبات نسبی در بازار آن ها دیده می شود به گونه ای که قیمت لایت کوین طی چند روز اخیر تنها ۰.۳۵ دلار کاهش یافته است و قیمت آن امروز به ۳۸.۶۳ دلار رسیده است.

قیمت اتریوم نیز با شروع سال جدید میلادی وارد کانال ۱۳۰ دلار شد و با خبر شیوع بیماری کرونا قیمت این ارز دیجیتال به ۱۷۰ دلار رسید اما گسترش هرچه بیشتر این بیماری و سقوط قیمت نفت نیز به این ارز دیجیتال امان نداد به گونه ای که قیمت این ارز دیجیتال را به ۱۲۳ دلار رساند اما با بهبود شرایط بازارهای مالی وضعیت این ارز دیجیتال نیز تا حدودی بهبود یافته است و قیمت آن طی چند روز اخیر تا ۱۳۴ دلار بالا آمد اما امروز مسیر حرکت این ارز دیجیتال نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال بازار تغییر کرد و قیمت آن با ۳ دلار کاهش به ۱۳۱ دلار رسید.