۰ نفر

درخواست گوگل برای دورکاری ۱۰۰هزار کارمند از خانه

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵
کد خبر: 423864
درخواست گوگل برای دورکاری ۱۰۰هزار کارمند از خانه

گوگل در اقدامی برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، از همه کارمندانش در منطقه آمریکای شمالی خواست وظایف‌شان را از خانه انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گوگل هم‌زمان با شیوع سریع ویروس کرونا، به همه کارمندان خود در آمریکای شمالی اعلام کرد حداقل تا ۱۰ آوریل در خانه بمانند. پیش از این گوگل به برخی از دفاتر خود گزینه دورکاری از خانه را داده بود و در این دفاتر بازدیدکننده ای را نمی پذیرفت.

یک سخنگوی گوگل در ایمیلی به شبکه سی ان بی سی اعلام کرد: اکنون همه دفاتر گوگل در آمریکای شمالی دورکاری از خانه را در صورت امکان توصیه می کنند. هدف ما کاهش حضور افراد در دفاتر است که بنا به توصیه کارشناسان، ممکن است روند شیوع ویروس کرونا را آهسته کرده و فشار بر منابع بهداشت و جامعه را کاهش دهد.

بیش از ۱۰۰ هزار کارمند گوگل در منطقه آمریکای شمالی مستقر هستند.

محدودیتهای اخیر در پی بحرانی شدن شیوع کرونا در آمریکا روی داده است. تاکنون ۴۲۰۰ نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و حداقل ۱۱۸ هزار نفر مبتلا شده اند. گوگل روز دوشنبه ورود بازدیدکنندگان به دفاتر این شرکت در نیویورک و منطقه سانفرانسیسکو را ممنوع کرد.

مدیران گوگل هفته گذشته در ایمیل‌هایی که با هم رد و بدل کرده بودند به بحث درباره وخامت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن روی بیش از ۳۰۰ هزار کارمند این شرکت پرداخته بودند که نشان می دهد آلفابت خود را برای وخامت اوضاع آماده کرده بود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، گوگل روز سه شنبه یک صندوق کووید ۱۹ تشکیل داد که به کارمندان موقت و فروشندگان گوگل در جهان در صورت بروز عوارض احتمالی ویروس کرونا و قرنطینه شدن و عدم امکان حضور آنها در محل کار، مرخصی با حقوق پرداخت خواهد کرد. این صندوق همچنین تعهد شرکت برای پرداخت حقوق کارمندان ساعتی را که با کاهش برنامه های کار روبرو می شوند، تحت پوشش قرار می دهد.