۰ نفر

امکان استفاده هم‌زمان از اپلیکیشن‌های موبایلی هوآوی و سرویس‌های گوگل

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
کد خبر: 406283
امکان استفاده هم‌زمان از اپلیکیشن‌های موبایلی هوآوی و سرویس‌های گوگل

سرویس‌های موبایلی هوآوی که به اختصار HMS نامیده می‌شود، به عنوان جایگزینی برای سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) با امکان فعالیت به صورت مکمل یا مجزا از اپلیکیشن‌های گوگل معرفی و توسعه داده شدند. هوآوی با ارائه مجموعه نرم‌افزارها و سرویس‌های اختصاصی برای محصولات خود، تلاش می‌کند وابستگی خود به شرکت‌های آمریکایی را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اوایل سال 2019 جنگ تجاری میان چین و آمریکا منجر به ایجاد محدودیت‌هایی برای شرکت هوآوی شد. هوآوی پس از این اتفاقات به حرکت خود در مسیر پیشرفت و استقلال، سرعت بیشتری داد و هم‌اکنون شاهد انتشار سرویس اختصاصی HMS به عنوان جایگزینی برای Google Mobile Services هستیم.

hms

هوآوی قصد دارد توسعه سرویس‌های اختصاصی خود را ادامه دهد و در سال جدید میلادی (2020) اپلیکیشن‌های HUAWEI HMS را به‌عنوان جایگزینی برای سرویس‌های گوگل عرضه کند. هوآوی مدت‌هاست که مشغول توسعه HUAWEI Mobile Services است و بالاخره در روزهای پایانی سال 2019 روند انتشار آن را آغاز کرده است.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، سرویس‌های هوآوی و گوگل می‌توانند بدون مشکل و به راحتی کنار همدیگر کار کنند. به این ترتیب علاوه بر گوشی‌های هوشمند جدید هوآوی مانند سری Huawei Nova 6 یا Huawei Mate 30 که مجهز به نسخه متن باز اندروید هستند؛ گوشی‌‌های هوشمند قدیمی‌تر هوآوی نیز می‌توانند از HMS استفاده کنند.

HMS یا همان سرویس های موبایلی هوآوی، در حقیقت مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مختلف است که به طور اختصاصی توسط هوآوی برای گوشی‌های هوشمند این شرکت توسعه پیدا کرده‌اند. این سرویس‌ها مجموعه نسبتاً کاملی از نرم‌افزارها و قابلیت‌ها را در حوزه‌های مختلف به کاربران ارائه می‌کنند.

از این سرویس‌ها می‌توان به مواردی نظیر سرویس HUAWEI ID (حساب کاربری)، سرویس پرداخت، سرویس نمایش اعلان‌ها، کیف پول مجازی، تأیید امنیتی و احراز هویت، سرویس‌های خرید، بازی و حتی یادگیری ماشینی اشاره کرد.

2

App Gallery یکی دیگر از این سرویس‌ها است که با توجه به سرمایه‌گذاری و بودجه‌ای که هوآوی به آن اختصاص داده، شانس فراگیرشدن HMS را دو چندان می‌کند. به عنوان مثال به گفته مدیر هوآوی در هند این شرکت تلاش می‌کند تا با جذب توسعه‌دهندگان از حضور و به روزرسانی مستمر 150 نرم‌افزار محبوب در میان کاربران کشور هند، در App Gallery اطمینان حاصل کند.

هوآوی پیش از این نیز تجربه‌های موفقی از بازآفرینی فناوری‌ها و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته و انتظار می‌رود با HUAWEI Mobile Services نیز بتواند روند موفقیت‌آمیز خود برای مستقل شدن را ادامه بدهد و همچنان با سرعت بالا نفوذ خود در بازار موبایل را افزایش دهد.