۰ نفر

ترفند امنیتی تلگرام در زمان عوض‌کردن شماره

۴ دی ۱۳۹۸، ۶:۴۴
کد خبر: 404565
ترفند امنیتی تلگرام در زمان عوض‌کردن شماره

بیش از ۴۰میلیون ایرانی قبل از فیلترینگ تلگرام عضو این پیام‌رسان بوده‌اند. هر چند آمارها نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از مردم اکانت‌های خود را روی تلگرام حفظ کرده‌اند اما به هر حال شاید به‌دلیلی کسی دیگر نخواهد اطلاعاتش روی این پیام‌رسان باقی بماند. در این شرایط تنها راه‌حل پاک کردن تمام اطلاعات است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، یادتان باشد درصورتی که مثلا سیم‌کارت و شماره تلفن همراه‌تان را واگذار کنید و تأیید دو مرحله‌ای تلگرام نداشته باشید صاحب جدید خط درصورت پاک نکردن اکانت قبلی تنها با یک پیامک می‌تواند به تمام اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. چون بدون تدابیر امنیتی تلگرام به‌صورت عادی هر کاربر را تنها با شماره تلفن همراهش می‌شناسد و این شناسایی را با پیامک کردن یک کد تشخیص می‌دهد.

پس بهتر است برای روز مبادا حذف کردن حساب تلگرام یا به قول مشهور دیلیت اکانت را بلد باشید.

راه بازگشت نیست

 پاک کردن اکانت تلگرام یک مسیر بدون بازگشت است. به همین‌خاطر، قبل از حذف اکانت تلگرام خود یادتان باشد که با انجام این کار تمام فهرست مخاطبین ذخیره‌شده در این پلتفرم، پیام‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها حذف می‌شود. بعد از غیرفعال کردن، اگر دوباره خواستید از تلگرام استفاده کنید، هیچ‌کدام از پیام‌ها، کانال‌ها و فهرست مخاطبین اکانت شما بازیابی نمی‌شود و تلگرام شما را به‌عنوان یک کاربر تازه‌وارد می‌شناسد.

امکان حذف خودکار 

در بخش تنظیمات تلگرام می‌توان مشخص کرد که در صورت مراجعه نشدن به این پیام‌رسان در طول زمان مشخص به‌صورت خودکار اطلاعات کاربر پاک شود.

این یک تدبیر امنیتی است که به‌ویژه در زمانی که کسی سیم‌کارت خودش را گم کند بسیار کاربرد دارد.

این زمان، به‌صورت پیش‌فرض روی ۶‌ماه تنظیم شده است. یعنی اگر طی این مدت وارد اکانت تلگرام خود نشوید، اکانت مذکور حذف و تمام اطلاعات ذخیره‌شده مربوط به آن هم برای همیشه از بین می‌رود.

غیرفعال کردن این قابلیت امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توان مدت‌زمان موردنظر را از یک تا ۱۲‌ماه مشخص کرد. یکی از راه‌ها برای حذف اکانت تلگرام این است که این مدت را روی یک ‌ماه تنظیم کنید و اگر طی یک‌ماه به اکانت خود سر نزنید و از آن استفاده نکنید، به‌طور خودکار حذف می‌شود.

تغییر شماره تلفن 

اگر قصد فروختن خط تلفن‌همراه‌تان را دارید دو راه‌حل وجود دارد. یکی اینکه از بخش تنظیمات به سراغ پروفایل‌تان بروید و در آنجا گزینه تغییر شماره را انتخاب کنید. این راهکاری از سوی تلگرام برای انتقال تمام اطلاعات شماست.

 مشخص است که برای این کار باید خط جدیدتان را در دست داشته باشید تا بتوانید مرحله احراز هویت را با دریافت کد انجام دهید.

حذف دستی 

در صورتی که این امکان را ندارید یا می‌خواهید همه‌‌چیز را از اول شروع کنید و خبری از گذشته نباشد مجبور به پاک کردن دستی می‌شوید. در محیط اپلیکیشن تلگرام گزینه‌ای برای این موضوع وجود ندارد و برای انجام این کار باید به نسخه وب‌تلگرام مراجعه کنید.

ابتدا با استفاده از مرورگر به صفحه سایت تلگرام یعنی my.telegram.org بروید. شماره موبایلی که با آن اکانت تلگرام خود را باز کرده‌اید، وارد کنید. در ضمن به‌خاطر داشته باشید که در ابتدا کد کشور خود را هم وارد کنید.

اگر شماره موبایل را درست وارد کرده باشید، یک کد به اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود. حالا دوباره به پیج مذکور مراجعه کنید و کد موردنظر را وارد کنید و در نهایت بر دکمه Sign In کلیک کنید. حالا در این صفحه جدید، از شما خواسته می‌شود که در مورد دلیل حذف اکانت تلگرام خود توضیحاتی را ارائه دهید. این بخش اختیاری است و در آخر بر دکمه Done کلیک کنید. در نهایت برای بار آخر از شما خواسته می‌شود که این فرایند را تأیید یا رد کنید. اگر از تصمیم خود اطمینان دارید، بر گزینه Yes, my account کلیک کنید.