۰ نفر

تا ۳سال آینده؛

نرم افزار و سخت افزارهای خارجی در چین ممنوع می‌شود

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸
کد خبر: 400589
نرم افزار و سخت افزارهای خارجی در چین ممنوع می‌شود

مقامات پکن به تمام سازمان ها و موسسات عمومی دستور داده‌اند که تا ۳ سال آینده سخت افزارها و نرم‌افزارهای خارجی را با نمونه های چینی جایگزین کنند.

 به گزارش زد دی نت، مقامات پکن به تمام سازمان ها و موسسات عمومی دستور داده‌اند که تا 3 سال آینده سخت افزارها و نرم‌افزارهای خارجی را با نمونه های چینی جایگزین کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جزئیات این فرایند جایگزینی در یک راهنمای دولتی آمده است که در بهار سال جاری میلادی در اختیار موسسات عمومی قرار گرفت.

سازمان های دولتی در سال 2020، اولین سال اجرایی شدن این دستورالعمل باید 30 درصد سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود را با نمونه های داخلی جایگزین کنند. هدف این دستورالعمل برای 2021 پنجاه درصد و در 2022 بیست درصد است.

 وجود این دستورالعمل تا هفته گذشته محرمانه بود. انتظار می‌رود این سیاست به شدت بر شرکتهایی مثل اچ پی، دل و مایکروسافت که خدمات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دولت چین قرار می دهند تاثیر بگذارد.

این دستورالعمل در مورد شرکت‌های خصوصی چینی اجرایی نمی‌شود و احتمالا می‌توانند با توجه به هزینه بالای جایگزین کردن آن ها، همچنان از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خارجی استفاده کنند.

 به نظر می رسد این دستورالعمل جدید همان زمانی منتشر شده باشد که دولت چین از ترس هک شدن شبکه های نظامیش توسط آمریکا، به نیروهای نظامی خود دستور داد یک سیستم عامل داخلی برای جایگزینی ویندوز بسازد.

 منبع و دلیل این سیاست جدید بدون شک جنگ تجاری فعلی چین با آمریکا و تلاشهای دولت ترامپ برای ممنوع کردن استفاده از زیرساخت 5G  توسط هواوی در سراسر جهان است.