۰ نفر

ترفند برای خریدن گوشی اقتصادی

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبر: 398310
ترفند برای خریدن گوشی اقتصادی

گوشی‌های رده بالای بازار آن‌قدر گران شده‌اند که خیلی‌ها دیگر پول‌شان به خرید آنها نمی‌رسد. در مقابل در بازار حالا گوشی‌های میان رده به‌خاطر قیمت کمی معقول‌شان بیشتر مورد توجه هستند.

هر چند شاید امکانات این گوشی‌ها ازجمله دوربین‌شان مثل گوشی‌ها خیلی گران نباشد، اما کار خیلی از کاربران را راه می‌اندازند و فشار زیاد اقتصادی هم به افراد وارد نمی‌کنند. هیچ وقت به‌خاطر خریدن گوشی موبایل زیر بار قسط و قرض نروید! این راهنمای سایت Android Authority برای پیدا کردن یک گوشی خوب و اقتصادی است.

عملکرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، گوشی‌های پایین یا میان‌رده معمولا پردازنده‌های ضعیف‌تری نسبت به بالارده‌ها دارند. پردازنده هشت هسته‌ای اما در میان این گوشی‌ها هم دیگر عادی شده است. این پردازنده‌ها برای کارهای روزمره مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی و موارد مشابه عملکرد مناسبی دارند ولی درصورت باز بودن برنامه‌های زیاد گاهی اوقات باید انتظار هنگ کردن گوشی را داشته باشید. هشت‌ هسته‌ای این گروه هم معمولا از هسته‌های نه چندان قدرتمند استفاده می‌کنند. به همین‌خاطر بعد از خرید گوشی ارزان قیمت به‌دنبال تجربه بازی‌های خیلی سنگین نباشید و بهتر است انتظار خود را در سطح بازی‌های دو بعدی و ساده نگه دارید.

اگر بودجه‌ کافی دارید، بهتر است گوشی هوشمندی را انتخاب کنید که حافظه رم بیشتری داشته باشد تا هنگام استفاده همزمان از چند اپلیکیشن مختلف به مشکل خاصی برنخورید.

در میان مردم حافظه رم گوشی به غلط با مموری کارت گوشی اشتباه گرفته می‌شود. حافظه رم حافظه‌ای است که مربوط به مشخصات سخت‌افزاری گوشی می‌شود و اطلاعات برنامه‌ها را به‌صورت موقت در زمان اجرا نگهداری می‌کند. مرتباً حافظه کَش اپلیکیشن‌های مختلف را پاک کنید زیرا گاهی اوقات همین موارد می‌توانند بخش زیادی از حافظه داخلی را پر کنند.

حافظه داخلی

گوشی‌های اقتصادی شاید حافظه داخلی زیادی نداشته باشند. اگر قصد خرید گوشی ارزان‌قیمت دارید، موردی را انتخاب کنید که حداقل از 64گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرد. هر چند با خرید کارت حافظه microSD می‌توانید حافظه گوشی را افزایش دهید اما یادتان باشد سرعت حافظه داخلی همیشه بیشتر از کارت حافظه است.

سیستم‌عامل اندروید حداقل ۲ تا ۳ گیگابایت از حافظه داخلی را اشغال می‌کند. در رابطه با کارت حافظه microSD تقریباً تمام گوشی‌های پایین‌رده از این مشخصه پشتیبانی می‌کنند و خوشبختانه این کارت‌های حافظه قیمت چندان زیادی ندارند.

عمر باتری 

باتری با ظرفیت بالا از هر چیز برای گوشی مناسب‌تر است. گوشی‌های پایین‌رده از باتری‌های ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. اما گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی و باتری بیشتر از ۴ و ۵ هزار میلی‌آمپر ظرفیت هم در بازار زیاد است. به‌دلیل رزولوشن پایین نمایشگر این گوشی‌ها و کم‌مصرف بودن تراشه‌ها، معمولاً باتری این گجت‌ها حدود یک روز دوام می‌آورند. یادتان باشد هر قدر ظرفیت باتری گوشی در مشخصات فنی بالاتر باشد کمتر نیاز به شارژ کردن گوشی پیدا می‌کنید. اگر باتری گوشی پایین‌رده شما بیش از ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، می‌توانید انتظار عمر دو روزه آن را داشته باشید.

مطالعه قبل از خرید 

برای خرید گوشی اگر بدون مطالعه به بازار بروید کاملا گیج می‌شوید. بهتر است قبل از واردشدن به مغازه‌ها، کاملا با جست‌وجو در اینترنت مشخصات مهم را بررسی کنید. اینها مشخصات مهم هستند.

- سخت‌افزار: چیپست، هسته‌ها و سرعت پردازنده، پردازنده گرافیکی، میزان و نوع حافظه رم، نوع حافظه ذخیره‌سازی‌، اسلات کارت حافظه.

- دوربین: رزولوشن دوربین‌ها، گشودگی دیافراگم دوربین‌ها، فلش و نوع آن، قابلیت‌های فیلمبرداری و هرگونه مواردی که به دوربین گوشی مربوط باشد.

باتری: حجم باتری، قابلیت تعویض، زمان شارژ، شارژدهی باتری، امکان شارژ سریع، شارژ بی‌سیم و هر مورد دیگری که مربوط به باتری باشد.

نمایشگر: نوع پانل، رزولوشن، اندازه، تراکم تصویر، روشنایی و کنتراست، پوشش محافظ و هر مورد دیگری که مربوط به نمایشگر باشد.

کیفیت ساخت: جنس و متریال بدنه، فناوری ساخت و برش، ضدآب و خاک، ضد‌ضربه و تمامی فاکتورهایی که مربوط به کیفیت ساخت محصول مربوط باشد.

قابلیت‌ها: قابلیت‌هایی جدا از 5پارامتر دیگر در این دسته قرار می‌گیرند، مواردی همچون سنسور مادون قرمز، قلم، اسپیکرهای استریو و... جزو این پارامتر محسوب می‌شوند.

اهمیت حافظه داخلی

 اگر قصد خرید گوشی ارزان‌قیمت دارید، موردی را انتخاب کنید که حداقل از 64گیگابایت حافظه داخلی بهره ببرد. هر چند با خرید کارت حافظه microSD می‌توانید حافظه گوشی را افزایش دهید اما یادتان باشد سرعت حافظه داخلی همیشه بیشتر از کارت حافظه است