۰ نفر

سهم اپراتورها در ارسال پیامک‌‌های مزاحم چقدر است؟

۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 383517
سهم اپراتورها در ارسال پیامک‌‌های مزاحم چقدر است؟

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از مسدودسازی خدمات هشت دفتر فروش متخلف اپراتورها و قطع دو هزار و ۵۴۸ سیم‌کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سیتنا، مهندس پیمان قره داغی، افزود: براساس پایش و نظارت انجام شده در سامانه مدیریت کشف تخلف رگولاتوری (FMS) از ۲۹ شهریور تا 2 مهر، ۶۷ درصد از سیم‌کارت‌های کشف شده مربوط به تخلف در حوزه پیامک‌های انبوه تبلیغاتی مزاحم مربوط به سیم کارتهای اپراتور ایرانسل، ۲۲ درصد اپراتور رایتل، ۹ درصد اپراتور همراه اول و ۲ درصد به اپراتورهای مجازی تلفن همراه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت رگولاتوری ساماندهی مبادی صدور سیم‌کارت در اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت است، افزود: دفاتر متخلف در استانهای سیستان و بلوچستان، مازندران، ایلام، تهران، قم و اصفهان بدون رعایت کردن الزامات احراز هویت متقاضیان، سیم‌کارتهائی را فعال کرده و فروخته‌اند که متخلفین از آنها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به مردم استفاده کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، تصریح کرد: در راستای حمایت از حقوق مشترکین تمامی دفاتر فروش یا پیشخوان خدمات دولت متخلف در این حوزه بسته شده و سیم‌کارتهائی که از این روش واگذار شده‌اند، مسدود می‌شوند.

قره داغی با اشاره به ابراز نارضایتی مشترکین تلفن همراه از دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به منظور جلوگیری از ادامه تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم بر نحوه سرویس دهی اپراتورها نظارت کرده و شفاف سازی و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد تا مشترکین نیز متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق آنها، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمامی مشترکان تلفن همراه در صورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، می‌توانند شماره سیم‌کارت ارسال کننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند تا این شماره‌ها در شبکه مسدود شوند.