۰ نفر

6اپلیکیشن برای کنترل استفاده از گوشی

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
کد خبر: 383040
6اپلیکیشن برای کنترل استفاده از گوشی

خیلی از ما این روزها احساس می‌کنیم که وقت‌مان با استفاده زیاد از تلفن‌های همراه هدر می‌رود. روز که به پایان می‌رسد می‌فهمیم بدون آنکه حواس‌مان باشد ساعت‌ها از وقت‌مان را بدون نتیجه خاصی با گوشی‌های هوشمند مشغول بوده‌ایم.

 به همین‌خاطر برنامه‌های مختلفی به‌وجود آمده‌اند تا رفتار کاربران را اصلاح و به او گوشزد کنند که چقدر از گوشی خود استفاده می‌کند. سایت گیزمودو به بررسی مهم‌ترین اپلیکیشن‌های این حوزه پرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، استفاده از این اپلیکیشن‌ها بدون اراده خودتان هیچ فایده‌ای ندارد اما در صورتی که می‌خواهید شرایط‌تان را تغییر دهید می‌توانند حسابی کمک‌حالتان شوند.

 Screen Time در گوشی‌های آیفون

اپل از مدت‌ها پیش ابزار Screen Time را ارائه داده که به‌صورت پیش‌فرض در سیستم عامل قرار دارد. با استفاده از این ابزار می‌توانید میزان استفاده‌تان از گوشی تلفن همراه را محدود کنید؛ مثلا اگر مشخص کنید که روزی یک ساعت باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید سیستم عامل تمام اپلیکیشن‌های مرتبط را رصد می‌کند و درصورت عبور از این سقف به کاربر هشدار می‌دهد. همچنین می‌توانید در پایان روز یا هفته نمودارهای استفاده خود از گوشی موبایل را ببینید و به‌تدریج رفتار خودتان را اصلاح کنید.

 در این سرویس قابلیت آماده‌سازی کاربر برای خوابیدن ارائه شده که Downtime نام دارد و نمونه تغییر یافته حالت

Do Not Disturb به‌حساب می‌آید.

Digital Wellbeing در اندروید

این اپلیکیشن مشابه Screen Time در گوشی‌های آیفون است؛ مثلا می‌توانید به میزان دقیق استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، تعداد نوتیفیکیشن‌های مربوط به آنها و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را محدود کنید.

 Digital Wellbeing نه‌تنها در مورد استفاده از گوشی اطلاعات جامعی را ارائه می‌دهد بلکه برای کاهش زمان استفاده از گوشی هم ابزارهای خوبی دارد. به‌تازگی ویژگی

Focus mode هم روی این ابزار ارائه شد که با فعال‌سازی آن در زمانی که نیاز به تمرکز دارید، نوتیفیکیشن‌های مربوط به اپلیکیشن‌های موردنظر شما موقتا به نمایش درنمی‌آیند.

 Flipd

اپلیکیشن Flipd که برای اندروید و iOS قابل نصب است برای کاهش زمان استفاده از گوشی قابلیت‌های زیادی دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید برای زمان مقرر، دسترسی اپلیکیشن‌هایی را برای خود مسدود کنید. همچنین بررسی میزان بهره‌وری هم امکان‌پذیر است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به دوستان و اعضای خانواده‌تان هم متصل شوید تا ببینید کدامیک از آنها از نظر کاهش استفاده از گوشی موفق‌تر بوده است.

Forest

در این اپلیکیشن زمانی که گوشی خود را کنار می‌گذارید، یک درخت، رشد خود را آغاز می‌کند و اگر در برابر وسوسه استفاده از گوشی خود در خارج از برنامه مقرر مقاومت کنید، خیلی زود با یک جنگل مجازی مواجه خواهید شد.  در این اپلیکیشن کافی است مدت زمانی که می‌خواهید بر انجام کاری تمرکز کنید و گوشی‌تان به کناری باشد را مشخص کنید. اگر بتوانید به این زمانبندی پایبند بمانید، درختی رشد می‌کند و با گذشت زمان هم می‌توانید عملکرد خود را بررسی کنید.

 Space

 این اپلیکیشن به غیر از ویژگی‌های معمول محدود‌سازی‌ استفاده از گوشی براساس پژوهش‌های انجام شده، توصیه‌هایی را در مورد کاهش زمان استفاده از گوشی ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند که دلیل اصلی صرف وقت زیاد با گوشی را پیدا کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی

Focus Time است که پیغام‌ها دیگر اپلیکیشن‌ها را مسدود می‌کند. هر وقت بخواهید می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

 Moment

شعار اصلی این اپلیکیشن این است: گوشی کمتر، زندگی بیشتر! برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های مشابه، در این محیط با قابلیت‌های زیادی روبه‌رو نمی‌شوید و در عوض کم‌کم کاربر را تشویق می‌کند عادت‌های استفاده از گوشی را تغییر دهد. این فرایند، با اعلام مدت زمان استفاده از گوشی و اینکه چه اپلیکیشن‌هایی بیشترین توجه شما را از آن خود می‌کنند، آغاز می‌شود.

 کاهش زمان استفاده از گوشی

اپلیکیشن Flipd که برای اندروید و iOS قابل نصب است برای کاهش زمان استفاده از گوشی قابلیت‌های زیادی دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید برای زمان مقرر، دسترسی اپلیکیشن‌هایی را برای خود مسدود کنید