۰ نفر

کاربران فیلیپینی بالاترین میزان اعتیاد به اینترنت را دارند

۲ مهر ۱۳۹۸، ۶:۲۰
کد خبر: 382921
کاربران فیلیپینی بالاترین میزان اعتیاد به اینترنت را دارند

We Are Social، درحال حاضر 4.39 میلیارد نفر در جهان کاربر اینترنت هستند که این رقم افزایشی 366 میلیون نفری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و از این تعداد، 3.48 میلیارد نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران،  با توجه به توسعه اینترنت، حالا دیگر برخی اعتیاد به اینترنت را یکی از مشکلات عصر دیجیتال می‌دانند و معتقدند باید برای این موضوع راه چاره‌ای پیدا کرد. در این راستا مؤسسات پژوهشی مختلف تلاش دارند با بررسی کشورهای مختلف، دریابند کاربران چه مناطقی از جهان بیش از سایرین به صفحه نمایش وسایل دیجیتال مختلف خود وابسته هستند.

عبور 17 کشور جهان از خط قرمز

گـــــزارشی کـــــه توسط ســایت Business Fibre.co.uk و با ردیابی مصرف اینترنت پهن باند کاربران انجام شده، نشان می‌دهد که کاربران کدام کشورها بیشترین زمان را در دستگاه‌های دیجیتال خود اعم از تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوترهای خانگی و... سپری می‌کنند و ازسوی دیگر کدام رده سنی با چه جنسیتی بیشتر آنلاین هستند وعملاً بیش از بقیه به صفحات نمایشگر دستگاه‌های دیجیتال خود اعتیاد دارند.

تنها با نگاهی به مدت زمان صرف شده برای حضور در فضای مجازی، می‌توان دریافت که مردم جهان روزانه به طور متوسط 6 ساعت و 42 دقیقه از زمان خود را آنلاین هستند و از وسایل دیجیتال مختلف استفاده می‌کنند ولی طبق این گزارش، 17 کشور از این رقم عبور کرده‌اند و البته اگر به شاخص‌های مختلف استفاده از اینترنت نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که این رقم بالاتر می‌رود و کاربران در 34 کشور جهان زمان بیشتری از متوسط جهانی، آنلاین هستند.

طبق این گزارش، آسیای جنوب شرقی یکی از مناطقی است که مردم بیشترین میزان اعتیاد به اینترنت را دارند و می‌توان گفت که در این منطقه و همچنین جهان، کاربران فیلیپینی با 10 ساعت آنلاین بودن و حضور در اینترنت در جایگاه نخست قرار گرفته‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که در منطقه آسیای جنوب شرقی، کاربران کشورهای تایلند و اندونزی از نظر تعداد ساعات آنلاین بودن کاربران پس از فیلیپین قرار دارند چرا که مردم این کشورها به ترتیب روزانه 9 ساعت و 11 دقیقه و 8 ساعت و 36 دقیقه از زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنند.

در حالی که یک کشور آسیایی (فیلیپین) در شاخص تعداد ساعات آنلاین بودن کاربران در جهان از همه پیشی گرفته، آسیا در سمت دیگر این طیف نیز قرار دارد چرا که کاربران ژاپنی با 3 ساعت و 45 دقیقه آنلاین بودن، کمترین مدت زمان حضور در اینترنت را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

 جام قهرمانی برای تلفن همراه

در این گزارش آمده است نخستین تلفن همراه جهان در سال 1973 به بازار آمد و 40 سال بعد از آن، نیمی از جمعیت بزرگسال امریکا تلفن همراه داشتند که این رقم حالا به 95 درصد رسیده است. میزان ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورهای دیگر نیز کم و بیش مشابه است و حالا دیگر بیشتر مردم جهان به اینترنت و تلفن همراه دسترسی دارند. ازسوی دیگر محققان این گزارش به تحقیق درباره میزان استفاده کاربران از وسایل دیجیتال مختلف پرداخته و دریافته‌اند که کاربران در جهان از تلفن همراه بیش از سایر دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند.

یکی از تحلیلگران در این گزارش آورده است مدت زمانی را که مردم جهان در سال 2019 آنلاین هستند می‌توان معادل بیش از 1.2 میلیارد سال دانست که البته بیشتر این زمان در تلفن همراه صرف می‌شود. این تحلیلگر یادآور شده‌ است که با افزایش توسعه ارزهای دیجیتال،تجارت الکترونیک و پرداخت‌های آنلاین از طریق تلفن‌های همراه، انتظار می‌رود فعالیت‌های آنلاین در جهان به طرز شگفت‌آوری افزایش یابد که البته سهم عمده آن ازطریق تلفن همراه صورت می‌گیرد. در این میان شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین بخش اینترنت و فضای مجازی برای کاربران هستند و گزارش اخیر سایت  Business Fibre.co.uk نشان می‌دهد که کاربران جهان بیشتر زمان آنلاین بودن خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

در این گزارش همچنین آمده است درحالی که متوسط جهانی حضور روزانه کاربران در شبکه‌های اجتماعی 2 ساعت و 16 دقیقه است، مردم فیلیپین به طور متوسط روزانه 4 ساعت و 12 دقیقه از 10 ساعت زمان آنلاین بودن خود را بر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی  فعالیت دارند. اگر هم بخواهیم به ژاپن به عنوان کشوری که مردم آن اعتیاد کمتری به اینترنت دارند اشاره کنیم، باید گفت در این گزارش آمده است کاربران ژاپنی کمترین مدت زمان حضور روزانه در شبکه‌های اجتماعی را در جهان دارند و این رقم به 36 دقیقه محدود می‌شود.

کاربران ژاپنی درحالی کمترین مدت زمان جهانی را در وسایل دیجیتال بویژه تلفن همراه و کامپیوترهای خانگی می‌گذرانند (روزانه 3 ساعت و 45 دقیقه) که 94 درصد جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارند و انتظار می‌رفت ژاپن نیز یکی از کشورها با بیشترین مدت زمان آنلاین بودن کاربران باشد.

کاربران آنلاین جهان

اگر جدا از آسیای جنوب شرقی هم بخواهیم به میزان آنلاین بودن مردم جهان نگاه کنیم باید گفت پس از فیلیپین کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا قرار دارند که کاربران این کشورها بیش از 9 ساعت در روز آنلاین هستند و پس از آنها هم امارات متحده عربی با نزدیک به 8 ساعت قرار دارد. البته باید گفت امارات متحده عربی بالاترین نرخ تعداد کاربر اینترنت در جهان را نسبت به کل جمعیت این کشور دارد چرا که 99درصد ساکنان امارات متحده عربی به اینترنت دسترسی دارند.وقتی حرف از آنلاین بودن به میان می‌آید، بیشتر نگاه‌ها به بریتانیا و امریکا می‌رود ولی در پاسخ باید گفت که امریکا در جایگاه دوازدهم فهرست قرار دارد چرا که کاربران این کشور روزانه 6 ساعت و 31 دقیقه آنلاین هستند. از سوی دیگر بریتانیایی‌ها به طور متوسط روزانه 5 ساعت و 46 دقیقه در اینترنت هستند و در جایگاه بیست و دوم قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از تفاوت‌های امریکا و بریتانیا نیز این است که در بریتانیا 92 درصد مردان از اینترنت استفاده می‌کنند در حالی که این رقم برای زنان به 89.6 درصد می‌رسد. این درحالی است که در امریکا 89 درصد مردان در مقایسه با 88 درصد زنان از اینترنت استفاده می‌کنند.

 مشاغل آنلاین

با وجودی که زمان بالای آنلاین بودن کاربران بسیاری را نگران اعتیاد به اینترنت کرده و آن را مضر می‌دانند اما برخی تحلیلگران نگاهی متفاوت به این موضوع دارند به عنوان مثال «سونیا لیوینگ استون» یکی از استادان رسانه و ارتباطات لندن در این باره گفت: فکر نمی‌کنم این گزارش چندان نگران کننده باشد چرا که بسیاری افراد عملاً کار خود را آنلاین انجام می‌دهند و درواقع شغل آنلاین دارند. این آمار و ارقام بدان معنا نیست که این افراد به عنوان مثال 9 ساعت را به بازی و جست و جو در اینترنت یا پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند. وی ادامه داد: حالا دیگر بسیاری برای استفاده از سیستم‌های نوبت دهی، اطلاعات پرواز، تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اوبر نیاز به حضور دائمی در اینترنت و آنلاین بودن دارند و فروشگاه‌های آنلاین و... هریک دلیل برای حضور کاربران در اینترنت محسوب می‌شوند پس هیچ نگرانی بابت تعداد ساعات آنلاین بودن کاربران وجود ندارد.

وی همچنین یادآور شده است که افراد در برخی مشاغل ساعات بیشتری آنلاین هستند به عنوان مثال در بریتانیا مهندسان در مقایسه با متخصصان آی‌تی زمان بیشتری را آنلاین هستند که این رقم گاه تا 18ساعت در روز هم می‌رسد. وی حسابداران را نیز به عنوان یکی دیگر از مشاغلی دانسته که به مدت زیادی آنلاین هستند و این رقم به بیش از 13 ساعت در روز می‌رسد.