۰ نفر

ایران در جمع 20 کشور برتر در شمار کاربران اینترنت

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷
کد خبر: 381058
ایران در جمع 20 کشور برتر در شمار کاربران اینترنت

تارنمای «آمار جهان اینترنت» ۲۰ کشور برتر در زمینه‌ دارا بودن بیشترین شمار کاربران اینترنت تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ (۱۰ تیر ۹۸) را معرفی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مردم سالاری،  این داده‌ها بر پایه‌ی منابع پژوهشی قابل اعتماد، همچون آمارهای انجمن جهانی ارتباطات از راه دور، گزارشهای رسمی کشورها، آمارهای منتشر شده‌ی فیس‌بوک، فراهم شده  است.

درصد رشد بررسی شده در این آمار نشان‌دهنده‌ی افزایش شمار کاربران اینترنت طی ۱۹ سال، میان دسامبر ۲۰۰۰ تا  ژوئن ۲۰۱۹ (دی ۷۹ تا تیر ۹۸)، است.

در آمار جهان اینترنت، «چین» بیشتر شمار کاربران اینترنت در دنیا را دارد. جمعیت این کشور در سال ۲۰۰۰ بیش از یک میلیارد و ۲۸۳ میلیون تن بود و شمار کاربران اینترنت چین در این سال تنها ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌شد؛ این کشور، ۱۹ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۹ که جمعیتی بیش از یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تن دارد، شمار کاربران اینترنتش با رشد ۳۵۸۴ درصدی به ۸۲۹ میلیون تن رسیده است.

پس از چین بیشتر کاربران اینترنت جهان در کشورهای هند، امریکا، برزیل، اندونزی، ژاپن، نیجریه، روسیه، بنگلادش و مکزیک، ترکیه، فیلیپین، ویتنام و انگلستان هستند.

ایران، پس از این ۱۵ کشور، در رده‌ی شانزدهم بیشترین شمار کاربران اینترنت در جهان است؛ بالاتر از فرانسه، تایلند، ایتالیا و مصر.

ایران که در سال ۷۹ بیش از ۶۶ میلیون جمعیت داشت، تنها ۲۵۰ هزار کاربر مصرف‌کننده‌ی اینترنت داشت. این آمار در تیرماه ۹۸ که جمعیت ایران به بیش از ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید با رشد چشمگیر ۲۴ هزار و ۹۸۱ درصدی به ۶۲ میلیون و ۷۰۲ هزار کاربر اینترنت رسیده است.

WhatsApp Image 2019-09-16 at 12.02.59 PM