۰ نفر

جریمه میلیاردی گوگل در فرانسه

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۴۶
کد خبر: 380256
جریمه میلیاردی گوگل در فرانسه

شرکت آمریکایی گوگل با صدور بیانیه‌ای از موافقت خود برای پرداخت حدود یک میلیارد یورو (یک میلیارد و یکصد میلیون دلار) جریمه و مالیات به فرانسه خبر داد.

به گزارش رویترز، از چهار سال پیش پرونده‌ای درباره کلاهبرداری مالی این غول فناوری گشوده شد و این مبلغ در چارچوب این پرونده پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بازرسان فرانسوی گوگل را متهم کرده‌اند که با اعلام نکردن بخشی از فعالیت‌هایش در فرانسه سعی کرده است از پرداخت مالیات به این کشور خودداری کند.

مبلغی که گوگل با پرداخت آن موافقت کرده شامل جریمه‌ای پانصد میلیون یوریی و ۴۶۵ میلیون یورو مالیات است.

گوگل بخشی از شرکت «آلفابت» است که در کشورهای اروپایی مالیات چندانی پرداخت نمی‌کند زیرا تقریبا همه فروش‌هایش را به ایرلند اعلام می‌کند. مقر اروپایی گوگل در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند قرار دارد.

«ژرالد دارمانین» وزیر بودجه فرانسه روز پنجشنبه به روزنامه فیگارو گفت جریمه گوگل یک رویه حقوقی تازه ایجاد می‌کند. وی افزود گفت‌وگوهایی با شرکت‌های دیگر برای دریافت مالیات از آنها در جریان است.

کشورهای اروپایی در دریافت مالیات از شرکت‌های چندملیتی فناوری که در در حوزه قضایی آنها فعالیت می‌کنند، ناموفق بوده است.

فرانسه تلاش کرده است تا همه اعضای اتحادیه اروپا را برای وضع مالیات از غول‌های فناوری ترغیب کند اما کشورهای ایرلند، دانمارک، سوئد و فنلاند با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

به همین دلیل، فرانسه به طور یکجانبه قانونی برای وضع مالیات بر درآمد شرکت‌های فناوری تصویب کرده است. این قانون با اعتراض دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روبرو شده است. ترامپ گفته که در اقدامی تلافی‌جویانه بر شراب فرانسه مالیات می‌بندد.