۰ نفر

نجات با قابلیت جدید نصب آنلاین ویندوز

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 378483
نجات با قابلیت جدید نصب آنلاین ویندوز

کاربران ویندوز سال‌ها پس از سیستم‌عامل مک می‌توانند از نصب آنلاین برای ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، تاکنون اگر مشکلی جدی برای کامپیوترتان پیش می‌آمد برای نصب ویندوز باید از راه‌حل‌های آفلاین استفاده می‌کردید؛ در واقع 2 راه بیشتر نداشتید؛ یا فایل نصب ویندوز را روی کامپیوترتان داشتید و از آن استفاده می‌کردید یا باید حافظه فلش آماده برای نصب ویندوز یا دی‌‌وی‌دی نصب داشتید. خیلی وقت‌ها مشکلاتی پیش می‌آید که شما مجبور به فرمت کامل پارتیشن اصلی خود (معمولا C) می‌شوید. در چنین حالتی اگر فایل نصب ویندوز را نداشته باشید عملا زندگی‌تان فلج می‌شود. اما حالا سال‌ها پس از اپل، مایکروسافت هم قرار است امکان نصب ویندوز به‌صورت آنلاین یا به اصطلاح دقیق‌تر از طریق سرویس ابری را فراهم کند. این روش که در پیش نمایش اینسایدر ویندوز ‍۱۰ بیلد ۱۸۹۷۰ به نمایش درآمده احتمالا به‌زودی برای کاربران فراهم می‌شود.

نیروی امدادی از میان ابرها 

براساس چیزی که در نسخه پیش‌نمایش دیده شده است کاربر در زمانی که نیاز به نجات از مشکلی اساسی دارد می‌تواند به سراغ بخش تنظیمات ویندوز برود. برای استفاده از این گزینه کافی است پس از باز کردن منوی & Security در بخش Recovery رویReset this PC کلیک کرده و یکی از گزینه‌های Keep My Files یا Remove everything را انتخاب کنید. مشخص است که انتخاب گزینه دوم همه اطلاعات کامپیوتر شما را پاک می‌کند و یک ویندوز مثل کامپیوتر یا لپ‌تاپ تازه درآمده از کارخانه نصب می‌کند. در ادامه2 گزینه نمایش داده می‌شود که اولیCloud download است که ویندوز را از طریق سرویس ابری نصب می‌کند.به گزارش انگجت، مایکروسافت اعلام کرده که نصب ویندوز از این طریق تمام آپ‌های نصب‌شده را پاک خواهد کرد. علاوه بر این درصورتی که روی Remove everything کلیک کرده باشید تمامی داده‌هایتان را هم از دست خواهید داد.

قابلیت سال‌های دور اپل

کاربران کامیپوترها و لپ‌تاپ‌های اپل مدت‌هاست که از این قابلیت استفاده کرده‌اند. اما نکته مهم این است که همه این کامپیوترها با سیستم عامل اصلی اپل عرضه می‌شوند و خبری از کرک مانند ویندوز در آنها نیست. به همین‌خاطر مدت‌هاست که کاربران محصولات اپل قابلیت استفاده از نصب دوباره سیستم عامل مک روی دستگاه‌های خود به‌صورت آنلاین را دارند. البته لپ‌تاپ‌هایی در بازار ایران هم هستند که با نسخه اصلی ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند اما باید گفت اکثر سیستم‌عامل‌های ویندوز نصب‌شده روی سیستم‌های کشور ازجمله در سازمان‌های مهم، نسخه‌های کرک‌شده هستند و به‌احتمال زیاد استفاده از این قابلیت برای آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.حالا نصب سیستم عامل از طریق راهکار ابری مایکروسافت هم ویندوزی را روی دستگاه شما نصب می‌کند که بیلد و ادیشین آن با نسخه فعلی سیستم مشابه است. این گزینه در پیش نمایش اینسایدر برای تمامی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ در دسترس است و با قابلیت Recover the cloud تفاوت دارد.

نیاز به اینترنت درست و حسابی

مشخص است که به‌خاطر نیاز به دانلود حجم بالای سیستم عامل نیاز به اینترنت پرسرعت و همچنین زمان کافی برای این کار وجود دارد. هر قدر سرعت اینترنت‌تان بالاتر باشد قاعدتا فرایند نصب سریع‌تر صورت می‌گیرد. با توجه به نیاز به حجم بالای دانلود البته بعید نیست که با وضعیت فعلی اینترنت ثابت در ایران و گرانی اینترنت موبایل کاربران ایرانی در استفاده از این قابلیت ویندوز ۱۰ با مشکلات مختلفی ازجمله ناموفق‌بودن چند باره تلاش‌هایشان مواجه شوند و بار دیگر به سراغ همان روش‌های قدیمی بروند.

چالش کرک‌شده‌ها

 اکثر سیستم‌عامل‌های ویندوز نصب‌شده روی سیستم‌های کشور ازجمله در سازمان‌های مهم، نسخه‌های کرک‌شده هستند و به‌احتمال زیاد استفاده از این قابلیت برای آنها امکان‌پذیر نخواهد بود