ارزش بیت‌کوین از مرز 9هزار دلار گذشت و پیش‌بینی می‌شود روند رو به رشد آن تا پایان 2019 نیز چشمگیر باشد.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ از سرگیری روند صعودی ارزش ارز مجازی بیت‌کوین، گواه این مسئله است که عمر پایان‌ناپذیری دارد. قیمت بیت‌کوین تا اواسط ماه می 2018، به بالاترین حد خود رسید، اما پس از آن، شاهد افت قیمت چشمگیر آن و نگرانی سرمایه‌گذاران بودیم.

با در نظر گرفتن این مسئله که این ارز دیجیتال، تجارت خود را در اوایل سال 2019 با کمتر از 4000دلار آغاز کرد، جالب توجه است که ارزش بیت‌کوین در روز یکشنبه، از مرز 9هزار دلار هم گذشت. در حال حاضر قیمت بیت‌‌کوین 9265 دلار اعلام شده که از هفته گذشته تاکنون تقریبا 20 درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش تحلیل‌گران بازار، با توجه به شایعاتی که در خصوص تصمیم فیس‌بوک برای راه‌اندازی ارز مجازی مختص به خود، به تقویت و از سرگیری روند رشد بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی کمک کرده است.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران، به دلیل شرایط ایجاد شده، به دارایی‌های مجازی همچون بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی علاقه نشان می‌دهند و به دنبال گستردگی به رسمیت شناخته شدن این پول دیجیتالی و پذیرش آن توسط نهادهای رسمی، سبب نگاه خوش‌بینانه این سرمایه‌گذاران شده است.

با توجه به ورود فیسبوک در عرصه ایجاد ارز دیجیتالی، می‌تواند بزرگ‌ترین پتانسیل برای شبکه ارزهای مجازی باشد و باعث افزایش میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در این شبکه‌ها شود. به طور کلی باید اشاره کرد که شاهد تغییرات چشمگیری در امور مالی جهانی خواهیم بود.

قیمت ارزشمندترین ارز مجازی جهان، در اواخر سال 2017 به 20هزار دلار نیز رسید. با این حال برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارزش آن تا قبل از سال 2020، به بالاتر از این میزان می‌رسد.

همچنین قابل توجه است که علاوه بر علاقه‌مندی فیسبوک به فضای ارزهای مجازی، علاقه‌مندی شرکت‌های بزرگ دیگری همچون آمازون و مایکروسافت نیز انکار شدنی نیست.

تغییر مطلوب دیگری که برای علاقه‌مندان و سرمایه‌داران در بخش ارزهای مجازی رخ داد، اعلام صنایع غذایی در میان خرده‌فروشان در خصوص پذیرش پرداخت به صورت ارز مجازی از بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین نقدی و دلار جمینای بود.

به عقیده الیور آیزکس، تحلیل‌گر بازار بیت‌کوین، این ارز دولتی این پتانسیل را دارد که تا اواخر سال 2019 و اوایل 2020 از مرز 25هزار دلار نیز بگذرد.

در پایان نیز باید اشاره کرد که عوامل متعددی همچون مسائل جغرافیای سیاسی، تکنولوژیکی و تنظیم مقررات نیز، سبب احیا و تجدید قوای ارزهای مجازی شده است. همچنین، به دنبال جنگ تجاری به وجود آمده میان چین و ایالات متحده، افراد متعددی سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را مکانی امن یافته‌اند.

02