آمار جدید منتشر شده توسط آمازون نشان می‌دهد؛ میزان سود این شرکت در طول یک سال گذشته، بیش از دوبرابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، آمازون در روز پنجشنبه، اولین آمار خود را در خصوص میزان سود خود در سه ماهه نخست سال جاری اعلام کرد. این شرکت تجاری الکترونیکی که در شهر سیاتل واقع است، مجموع کل فروش خود را از آغاز  سال جاری تا 31 مارس، 59.7میلیارد دلار اعلام کرد که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است (51میلیار دلار در نخستین فصل 2018). گفتنی است که میزان سود خالص نیز نسبت به سال گذشته، بیش از دو برابر شده است.

همچنین در ادامه، قابل ذکر است که اکثر مردم، آمازون را به عنوان یک پلتفرم الکترونیکی محبوب برای تجارت خرده فروشی می‌دانند. با این حال، بر اساس آخرین گزارش به دست آمده، درآمد شرکت در زمینه خرده‌فروشی آنلاین، به استثنای کمیسیون فروشندگان شخص ثالث، در سه ماهه نخست سال 2019، 49درصد از درآمد آمازون را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که این میزان نسبت به دو سال گذشته که 64درصد بود، روند نزولی را در این بخش تجربه کرده است.

در نمودارهای ارائه شده، نخست به طور کلی درآمد خالص فصلی آمازون از سال 2008 تا سه ماهه نخست 2019و همچنین، درآمد خالص آن در بخش‌های مختلف این شرکت بزرگ از سه ماهه نخست 2018 تا سه ماهه نخست 2019 را مشاهده می‌کنید؛

برای دیدن اندازه اصلی تصویر روی آن کلیک کنید

آمازون

آمازون