بررسی‌های اخیر ارائه شده در خصوص میزان محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در میان بزرگسالان آمریکایی حاکی از آن است که دو شبکه محبوب فیسبوک و یوتیوب بیشترین کاربر را دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، در حالی که بسیاری از فناوری‌های بزرگ، اعتبار و اعتماد خود را در نگاه عموم از دست داده‌ اما کاربران زیادی را از دست نداده‌اند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز آماری Pew، بین سال‌های 2012 تا 2015، تعداد کاربران بزرگسال در ایالات متحده، در پلتفرم‌های مورد بررسی، رشد نسبتا متعادلی را تجربه کرده است. از سال 2016 تا 2019، این روند رشد کاربران، تقریبا خنثی بوده و تغییر آنچنانی نداشته است. در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و یوتیوب، بیشترین کاربر را در ایالات متحده دارند. تقریبا به طور میانگین، هفت نفر از هر ده نفر، از فیسبوک و حدودا سه چهارم بزرگسالان آمریکایی از یوتیوب استفاده می‌کنند.

در ادامه، قابل ذکر است که برنامه اجتماعی اینستاگرام تنها استثنا در این روند بوده که در طول سال‌های 2016 تا 2019، حدود 32درصد افزایش کاربر داشته است. این شبکه همچنین در میان نوجوانان، طرفداران بسیاری دارد.

در نمودار ارائه شده، درصد تعداد کاربران بزرگسال آمریکایی که از پلتفرم‌های نام برده شده استفاده می‌کنند را مشاهده می‌کنید؛

مردم آمریکا بیشتر در کدام شبکه اجتماعی حضور دارند؟