۰ نفر

هوآوی بادستگاه‌های متعدد دست پُر تر به MWC امسال آمد

فناوری 5G در مشت هوآوی

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۷
کد خبر: 337986
فناوری 5G در مشت هوآوی

در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹، هوآوی چند محصول جدید معرفی کرد که می‌توانیم به نسخه‌ی جدیدی از نوت‌بوک MateBoox X Pro، نوت‌بوک‌های جدید Matebook 13 و MateBook 14، یک گوشی هوشمند تاشو و سازگار با 5G به نام Mate X اشاره کنیم. هوآوی همچنین یک CPE سازگار با فناوری 5G معرفی کرد که با نام 5G CPE Pro شناخته می‌شود و نخستین محصول تجاری به شمار می‌آید که از تراشه‌ی Balong 5000 استفاده می‌کند. این محصول می‌تواند ارتباطی بسیار پرسرعت برای کاربران به ارمغان بیاورد و تجربه‌ ارتباط دائمی با اینترنت را یک گام دیگر جلوتر ببرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ریچارد یو، مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هوآوی، در این رونمایی گفت: «در ابتدای عصری که انتظار می‌رود همه چیز به اینترنت وصل باشد، مصرف‌کنندگان بیشتر از همیشه چشم‌انتظار تجربه‌های انقلابی هستند. برای پشتیبانی از عصر 5G، بخش محصولات مصرفی هوآوی به دنبال راهبردی برای رسیدن به اکوسیستمی هوشمند و سازگار با همه‌ موقعیت‌های ممکن است. ما از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد تا امکان اتصال به اینترنت را در اختیار همه‌ افراد، اداره‌ها و خانه‌ها بگذاریم و تجربه‌ای پیشرو برای زندگی هوشمند با استفاده از فناوری 5G به وجود بیاوریم. تجربه‌ای که با تمام تجربه‌های قبلی متفاوت خواهد بود.»

نسخه‌ی جدید MateBook X Pro

هوآوی در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۸، نوت‌بوک MateBook X Pro را معرفی کرد. این نوت‌بوک نخستین نوت‌بوکی بود که نمایشگر فول‌ویو داشت. نخستین MateBook X Pro هوآوی با داشتن امکاناتی از قبیل قابلیت جابه‌جایی بالا، نمایشگر فول‌ویو فوق‌العاده، کارآیی بسیار خوب و قابلیت‌های ارتباطی هوشمند، از آغاز دوره‌ نمایشگرهای بدون حاشیه برای نوت‌بوک‌ها خبر می‌داد و نیز نقطه‌ عطفی بود که نشان می‌داد هوآوی در صنعت کامپیوترهای شخصی هم اهمیتی قابل توجه یافته است. اکنون در کنفرانس موبایل ۲۰۱۹، هوآوی نسخه‌ای جدید و به‌روز از MateBook X Pro معرفی کرده است. این دستگاه همه‌ ویژگی‌های نوت‌بوک‌های پرچم‌دار را به نمایش گذاشته است: ویژگی‌هایی مانند طراحی هنرمندانه، نوآوری و هوشمندی. این نوت‌بوک کارآیی کامپیوترهای شخصی و قابلیت‌های ارتباطیِ نوت‌بوک‌های پرچم‌دار را به ترازی جدید ارتقا داده است.

MateBook X Pro هوآوی که  تلفیقی از مرغوبیت ساخت و فناوری به شمار می‌آید، بدنه‌ای یکپارچه و فلزی با پرداختی ماسه‌ای دارد که باعث می‌شود هنگام لمس بدنه، احساسی خوشایند ایجاد شود. این نوت‌بوک که در رنگ‌های «Mystic Silver» (نقره‌ای) و «Space Gray» (خاکستری) عرضه شده، به نمایشگری ۱۳.۹ اینچی از نوع 3K Ultra FullView مجهز شده و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن به ۹۱ درصد می‌رسد. این نمایشگر از ۱۰ نقطه‌ی لمس هم‌زمان نیز پشتیبانی می‌کند.

MateBook X Pro هوآوی کامپیوتری بسیار قدرتمند است. این نوت‌بوک به یک پردازنده‌ی Core i7 نسل هشتمی اینتل و یک کارت گرافیکی قدرتمندGeForce مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این نوت‌بوک می‌توانیم به وای‌فای با پهنای باند بالا، بلوتوث ۵.۰ و تاندربولت ۳ اشاره کنیم. این نوت‌بوک از قابلیت اختصاصی Share 3.0 OneHop هوآوی هم پشتیبانی می‌کند که برای رفع انواع و اقسام دردسرهای انتقال اطلاعات بین کامپیوترهای ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. علاوه بر انتقال انواع فایل، از امکانات جالب دیگری که Share 3.0 OneHop در اختیار کاربر می‌گذارد می‌توان به قابلیت فیلم‌برداری از صفحه‌ی لپ‌تاپ از طریق گوشی و امکان اشتراک‌‌گذاری کلیپ‌بورد بین نوت‌بوک و گوشی اشاره کرد.

MateBookهای جدید هوآوی

MateBookهای جدید هوآوی که طراحی و ساختی هنرمندانه، نوآورانه و هوشمندانه دارند، آخرین فناوری‌های روز را در اختیار بدنه‌ی اصلی کاربران قرار داده‌اند. این دو مدل، یعنی MateBook 13 و MateBook 14، در کنار کارآیی و عملکرد فوق‌العاده، از نمایشگرهای فول‌ویو هوآوی هم بهره می‌برند. این نوت‌بوک‌ها قابلیت‌ جابه‌جایی بالایی دارند و از نظر کیفیت ساخت و ظاهر زیبا در رده‌های بالا قرار می‌گیرند. گرچه این نوت‌بوک‌ها برای استفاده‌ی عموم کاربران طراحی شده‌اند، اما قابلیت‌های اتصالی زیادی برای ارتباط با دستگاه‌های هوشمند دیگر دارند، تا حدی که می‌توان گفت این نوت‌بوک‌ها نحوه‌ی تعامل و ارتباط دستگاه‌های هوشمند را بازتعریف کرده‌اند.

MateBook 14 هوآوی از همان ویژگی‌هایی بهره می‌برد که معرف این رده از محصولات هوآوی است: نمایشگر فول‌ویو، کیفیت ساخت مرغوب، طراحی فوق‌العاده و عملکرد شگفت‌انگیز. این نوت‌بوک با نمایشگر جدید، عملکرد فوق‌العاده و ویژگی‌های ارتباطی خود موفق شده است معیاری جدید برای نوت‌بوک‌های ۱۴ اینچی وضع کند.

MateBookهای جدید هوآوی که کاربران جوان را هدف گرفته‌اند، نمایشگری فول‌ویو و جمع‌وجور با نسبت ابعاد ۳:۲ دارند تا قابلیت جابه‌جایی بالایی داشته باشند. این نمایشگر بدون حاشیه است و از ده نقطه‌ی لمس پشتیبانی می‌کند.

MateBook 14 هوآوی به یک پردازنده‌ی نسل هشتمی اینتل از سری Core و کارت گرافیکی GeForce  مجهز شده است و خنک‌کننده‌ای قوی‌تر دارد تا در انتقال گرما بهتر عمل کند. ظرفیت باتری بالای این مدل در کنار قابلیت هوشمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی هوآوی باعث شده است طول عمر باتری این نوت‌بوک به حداکثر برسد.

نوت‌بوک MateBook 13 هوآوی هم توانسته است استانداردهای نمایشگر و عملکرد و قابلیت‌های اتصالی را برای نوت‌بوک‌های ۱۳ اینچی بازار از نو تعریف کند. این نوت‌بوک به یک پردازنده‌ی اینتل نسل هشتمی و یک کارت گرافیکی GeForce مجهز شده و مانند برادر بزرگ‌تر خود از Shark Fin Fans 2.0 هوآوی بهره می‌برد تا قدرت بیشتری برای انتقال گرما داشته باشد. خنک‌کننده‌ قوی‌تری که در این نوت‌بوک به کار گرفته شده باعث می‌شود که این دستگاه، حتی در هنگام پردازش‌های سنگین، خنک بماند و صدای کمتری تولید کند. نمایشگر MateBook 13 هم از ده نقطه‌ی لمسی پشتیبانی می‌کند و نسبت ابعاد آن ۳:۲ است.

هوآوی روش هوشمندتری برای اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر ارائه کرده است که با عنوان HUAWEI Share 3.0 شناخته می‌شود. این قابلیت امکانات متنوعی برای اشتراک فایل در اختیار کاربر می‌گذارد که ارتباط کامپیوتر ویندوزی با گوشی اندرویدی و اشتراک‌گذاری کلیپ‌بورد از جمله‌ی آن‌ها است.

Mate X: دستگاهی تاشو با فناوری 5G

گوشی هوشمند Mate X هوآوی که دی‌ان‌ای محصولات سری Mate هوآوی را دارد، نمادی است از سفر به قلمروهای ناشناخته. این گوشی ترکیبی از فناوری 5G، نمایشگر تاشو، هوش مصنوعی و شیوه‌ کاملاً جدیدی برای تعامل ارائه می‌کند تا تجربه‌ای بی‌سابقه در اختیار کاربران قرار بگیرد و آغازگر نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند باشد.

Mate X که ترکیبی از گوشی و تبلت به شمار می‌آید، از یک پنل OLED انعطاف‌پذیر و یک لولای مکانیکی Falcon Wing بهره می‌برد تا ظاهر زیبا را با فناوری‌های روز ترکیب کرده باشد.

باید توجه داشته باشیم که Mate X بیش از یک گوشی هوشمند یا تبلت یا حتی مجموع هر دوی این‌ها است. نمایشگر انعطاف‌پذیر فول‌ویو OLED و پرسرعت‌ترین تراشه‌ی مودم 5G جهان (Balong 5000) نویدبخش شیوه‌ی جدیدی از تعامل کاربر با دستگاه‌های هوشمند است. دستگاهی که فناوری‌های روز و قابلیت ارتباط پرسرعت را با نمایشگری بزرگ همراه کرده است. در این دستگاه، انجام چند کار هم‌زمان راحت‌تر از همیشه شده و کاربر می‌تواند در آن واحد از دو نمایشگر برای انجام کارهای مختلف استفاده کند تا تجربه‌ شبیه استفاده از کامپیوترهای رومیزی داشته باشد.

گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی همیشه با دوربین‌های عکاسی قدرتمند همراه بوده‌اند و Mate X نیز از این قاعده مستنثنی نیست. طراحی تاشو باعث شده است که دوربین این دستگاه بتواند هم نقش دوربین پشتی و هم نقش دوربین سلفی را بازی کند و تحولی در تجربه‌ی عکاسی با موبایل به وجود بیاورد.

هوآوی که صاحب ظرفیت‌هایی منحصر به فرد در فناوری طراحی و تولید تراشه، گوشی و صنایع ارتباطی است، می‌خواهد در حوزه‌ی 5G پیشرو باشد. Mate X که به نخستین تراشه‌ی ۷ نانومتری و 5G جهان به نام Balon 5000 مجهز شده، معیاری برای گوشی‌های هوشمند 5G آینده خواهد بود.

ظرفیت باتری این دستگاه ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است و با ویژگی Supercharge هوآوی سازگار است تا نویدبخش عملکرد بهتر در عصر 5G باشد.

هوآوی

CPE Pro هوآوی فناوری 5G را به خانه‌های هوشمند می‌آورد

تراشه‌ Balong 5000 ورود به عصر 5G را  به طور رسمی آغاز می‌کند. این تراشه مجموعه‌ای محصولات مبتنی بر 5G را پشتیبانی می‌کند که فراتر از گوشی‌های هوشمند هستند و دستگاه‌های پهن‌باند و انواع ماژول‌های 5G را در بر می‌گیرد. این تراشه می‌تواند تجربه‌ی جدیدی را با استفاده از فناوری 5G و در موقعیت‌های گوناگون در اختیار کاربران بگذارد.

دستگاه 5G CPE Pro هوآوی یکی از دستگاه‌هایی است که از تراشه‌ی Balong 5000 استفاده می‌کند و علاوه بر 5G با فناوری 4G هم سازگار است. با استفاده از این وسیله می‌توانید برای مثال، یک ویدئوی HD با حجم یک گیگابایت را ظرف سه ثانیه دانلود کنید و به‌راحتی و بدون تاخیر به تماشای آنلاین ویدئوهای 8K بنشینید. از این CPE هوآوی می‌توان برای مجهز کردن شرکت‌های کوچک و متوسط به اینترنت فوق پرسرعت نیز بهره گرفت.

5G CPE Pro هوآوی که با استاندارد Wi-Fi 6 سازگار است، می‌تواند شبکه‌ای با سرعت حداکثر ۴.۸ گیگابیت بر ثانیه ایجاد کند. این وسیله کوچک‌ترین CPE جهان و نخستین CPE مبتنی بر فناوری 5G است که با پروتکل HiLink هوآوی سازگار است و می‌خواهد خانه‌های هوشمند را وارد عصر 5G کند.

در عصر 5G، هوآوی پیشرو خواهد بود و بیشترین ظرفیت را برای اجرای سناریوهای مختلف خواهد داشت. هوآوی تنها تولیدکننده‌ای است که مجموعه‌ کاملی از محصولات 5G در تمام زنجیره‌ی فناوری 5G را در اختیار دارد که شامل تراشه و سرویس‌های ابری هم می‌شود. هوآوی قصد دارد تجربه‌ ارتباط با اینترنت را در تمام حالت‌های استفاده از 5G ارتقا بخشد و زندگی هوشمندی را در اختیار کاربرانش بگذارد.

هوآوی