۰ نفر

درآمد ۱۲۰میلیارد دلاری از توسعه اپلیکیشن!

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴
کد خبر: 337950
درآمد ۱۲۰میلیارد دلاری از توسعه اپلیکیشن!

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که توسعه دهندگان اپلیکیشن های موجود در اپ استور اپل از آغاز فعالیت این پلتفرم، توانسته اند ۱۲۰ میلیارد دلار کسب درآمد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همانطور که می‌دانیم از آغاز فعالیت فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل ۱۱ سال می‌گذرد و این پلتفرم همواره نخستین مرجع دانلود اپلیکیشن های موردنظر کاربران گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل مبتنی بر سیستم عامل آی اواس(iOS) بوده است.

حالا به تازگی آمار و گزارش‌های جدیدی در وب سایت phonearena منتشر شده است که نشان می‌دهد درآمد توسعه دهندگان برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف که در پلتفرم اپ استور اپل اقدام به عرضه و ارائه برنامه‌های موردنظر کاربران کرده‌اند، بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است که خود نشان دهنده اعداد و ارقام قابل توجهی است.

از این میزان، ۲۵ میلیارد دلار آن نیز به توسعه دهندگان اروپایی تعلق یافته است که سهمی معادل ۲۰.۸۳ درصد از شرکت‌های توسعه دهنده و ارائه دهنده اپلیکیشن های موجود در اپ استور را به خود اختصاص داده‌اند و البته در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

اپل در سال ۲۰۱۴ میلادی درآمد جهانی توسعه دهندگان خود را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود که ۳۲.۵ درصد از آن به شرکت‌های اروپایی تعلق داشت.