۰ نفر

مادران متولد آذر؛ مادر ماجراجوی آذرماهی چه ویژگی های دارند؟

۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۳
کد خبر: 683284
مادران متولد آذر؛ مادر ماجراجوی آذرماهی چه ویژگی های دارند؟

اگر شما یک مادر متولد ماه آذر هستید پس باید تا به حال متوجه شده باشید که فرزندان‌تان چقدر عاشق شما هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مادران متولد آذر؛ البته این یک حس طبیعی است که بچه‌ها مادران‌شان را عاشقانه دوست داشته باشند. آن‌ها محبت بی‌حد و حصر و البته بی‌منت و خالصانه می‌بینند و همین است که مادران را به بهترین موجودات روی زمین تبدیل می‌کند. اما درباره مادران متولد ماه آذر مشخصه دیگری هم وجود دارد که وابستگی فرزندانش را به او بیشتر از آنی می‌کند که تصورش می‌رود.

خب! مادران متولد آذر خیلی راحت به همبازی کودک خود تبدیل می‌شود. با او غرق گل بازی خواهد شد! همراه او پرهای بالش را از داخلش بیرون می‌آورد و به آسمان پرتاب می‌کند! کنار فرزندش روی در و دیوار خانه نقاشی می‌کند! با او از درخت بالا می‌رود و در جوارش درست مثل کوچولوی خود غذا را با دست می‌خورد! کمی فکر کنید. آیا این‌ها‌‌ همان چیزهایی نیستند که بچه‌ها دوست دارند و البته مادران‌شان معمولا مانع از این دست کار‌ها می‌شوند! حالا تصور کنید مادری پیدا شده که پا به پای فرزند خود دقیقا‌‌ همان کارهایی را انجام می‌دهد که بچه‌ها دوست دارند. خودتان قضاوت کنید. آیا فرزندان مادران متولد آذر نباید آن‌ها را عاشقانه دوست داشته باشند


در این زمینه بخوانید؛

طالع بینی خیانت و وفاداری؛ متولدین کدام ماه ها خیانت کارترند؟

 

 

مادران ماجراجو!

مادران متولد آذر کاملا اتوماتیک‌وار زندگی فرزندانش را گرم می‌کند. این گرما با خلق و خویی صمیمی و مثبت به وجود می‌آید که از طرف مادر خانه به کالبد زندگی بچه‌ها تزریق می‌شود. مادران آذری در مقابل فرزندان خود بسیار مثبت اندیش هستند و با افکار و باورهای مثبت زندگی آن‌ها را همواره سرزنده نگه می‌دارند. این مادران به فرزندان خود یاد می‌دهند که چطور با کلی هیجان جهانگردی کنند و از آن لذت ببرند چون مادران متولد آذر در قلب خود افرادی ماجراجو هستند که چه بسا بچه‌داری مانع از آن شده که با یک کوله‌پشتی سفر به دور دنیا را آغاز کنند. بنابراین این مادران تحقق آرزوهای خود را در این رابطه به عهده فرزندانشان می‌گذارند. به آن‌ها از لذت جهانگردی می‌گویند و این خوشی را برای‌شان نهادینه می‌کنند. برای تبدیل شدن به یک جهانگرد تمام عیار مادران متولد آذر بهترین راهنما برای فرزندان خود هستند

محدودیت بی‌محدودیت

از آنجا که آزادی برای شما یک اصل اساسی محسوب می‌شود شما دوست دارید محدودیت کمتری برای فرزندانتان اعمال کنید تا آن‌ها بتوانند تجربیات بزرگ زندگی را خودشان کسب کنند. بنابراین شما در قامت مادران متولد آذر از اعمال محدودیت‌های غیرضروری برای فرزندان‌تان خودداری می‌کنید. در واقع در قاموس زندگی مادران متولد آذر باوری وجود دارد که می‌گوید بچه‌ها باید حقیقت زندگی را خودشان دریابند و از همین رو به آن‌ها اجازه می‌دهند در دنیا آن‌قدر کنکاش کنند تا همه چیز را تمام و کمال درباره زندگی متوجه شوند و بعد براساس تجربیات خودشان زندگی خود را بسازند.

مادرهای خوش سفر!

حس ماجراجویی مادران متولد آذر سفر را برای آن‌ها به مقوله‌ای بسیار مهم و لذت بخش تبدیل می‌کند. با این وصف طبیعی است که یک مادر آذری دوست داشته باشد همراه فرزندش سفرهای طول و درازی را تجربه کند. این مادران از آنجا که همراه فرزندان خود به یک کودک تمام عیار تبدیل می‌شوند خوش سفر‌ترین آدم ممکن برای بچه‌ها هستند اما به واقع هدف آن‌ها از سفر کردن همراه فرزندان‌شان کشف تجربیات جدید توسط بچه‌هاست. مادران آذر ماهی دوست دارند بچه‌های‌شان سفر کنند تا از تفاوت‌ها سر در بیاورند. تفاوت‌های فرهنگی و تفاوت‌های زندگی. وقتی بچه‌ها این تجربیات را بر اثر سفرهای مکرر به دست می‌آورند آن وقت است که مادران آن‌ها احساس می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین ماموریت‌های‌شان را به خوبی پیش برده‌اند.

توصیه جدی به بچه‌ها: معاشرت کنید!

معاشرت کردن یکی از بزرگ‌ترین اصولی است که مادران متولد آذر در تعلیم آن به فرزندان‌شان فروگذار نمی‌کنند. این مادران حتی بدشان نمی‌آید که فرزندان‌شان در محدوده مجاز با بزرگتر‌ها هم رفت و آمد کنند و در جمع دوستانه آن‌ها حضور داشته باشند. وقتی مهمانی تمام می‌شود این مادران آذری با کمال میل آماده‌اند تا پیچیده‌ترین سوالات فرزندان خود را درباره بزرگ‌تر‌ها یا هر نکته دیگری با ظرافت و البته مهارت هر چه تمام‌تر پاسخگو باشند. به طور کلی مادران متولد آذر جزء آن دسته مادرانی هستند که از سوال کردن فرزندان خود لذت می‌برند و با حوصله پاسخ پرسش‌های هر چند عجیب و غریب آن‌ها را می‌دهند.

تجربه‌هایی که تقسیم می‌شوند

مادران متولد آذر به راحتی هر چه تمام‌تر تجربیات، دانش و اطلاعات خود را به فرزندان‌شان منتقل می‌کنند اگرچه خواست آن‌ها کسب تجربه شخصی توسط بچه‌هاست، اما در انتقال داشته‌های خود به بچه‌ها هرگز کوتاهی نمی‌کنند والبته از سوی دیگر فرزندان خود را مجبور نمی‌کنند که تجربیات آن‌ها را بپذیرند بلکه واقعیات را همانطور که هست بازگو می‌کنند تا توانسته باشند کمکی هر چند کوچک در راه پر فراز و نشیب زندگی فرزندان خود ارائه داده باشند.

مادرانی رک و روراست

رک‌گویی یکی از شاخص‌ترین خصوصیات مادران متولد آذر است. آن‌ها البته فرزندان خود را هم از این همه روراستی که شاید گاهی هم برای‌شان دردسر درست کند بی‌نصیب نمی‌گذارند و البته نکته قابل توجه اینجاست که بچه‌ها هم با کمال میل این رک‌گویی را از طرف مادران خود می‌پذیرند. یک مادر آذر ماهی خیلی راحت برای فرزندان خود داستان خیالی تعریف می‌کند، اما در پایان داستان درست وقتی که بچه‌ها به شدت به هیجان آمده‌اند و ذوق کرده‌اند خلی راحت به آن‌ها می‌گویند که این داستان خیالی بوده و در دنیای واقعیت چنین چیزی وجود ندارد. آن وقت است که بچه‌ها کم و بیش شوکه می‌شوند، اما وقتی کمی بزرگ‌تر شوند بابت این‌که مادرشان همه چیز را همان‌طور که بوده برای آن‌ها بازگو کرده از او ممنون خواهند شد.

نظم و انضباط تعطیل!

البته مادران متولد آذر اصلا شلخته نیستند، اما درباره نظم و انضباط بچه‌ها معمولا سختگیری نمی‌کنند چه این‌که پیش‌تر هم به این نکته اشاره شد که اتفاقا مادران آذری همراه فرزندان خود روی دیوارهای خانه نقاشی می‌کشند، توپ بازی می‌کنند و چه بسا شیشه‌ها را می‌شکنند و همپای آن‌ها لباس سرخپوستی به تن کرده و دور یک آتش خیالی بالا و پایین می‌پرند! بنابراین طبیعی است که آن‌ها نمی‌توانند مادران سختگیری باشند هر چند شاید سختگیری بعضی وقت‌ها لازم باشد، اما به هر حال نمی‌توان از مادران متولد آذر با آن روحیه خاص و مثال زدنی توقع داشت. برای بچه‌های خود شاخ و شونه بکشند و در قواره مادری سختگیر ظاهر شوند.

مادر و فرزند تربیت فرزند

خانواده خوشحال!

اگر مادران متولد آذر باشد شک نکنید که روابط مادر فرزندی و جو حاکم بر خانه همواره جوی شاد و پر نشاط خواهد بود. صدای جیغ و فریاد و قهقهه بچه‌هایی که مادرانی متولد ماه آذر دارند همیشه بیشتر از بقیه بچه‌ها خواهد بود. این بچه‌ها می‌دانند که آزادی عمل بیشتری دارند و کارهای عجیب و غریب از جمله ترکیب ادویه‌های داخل کابینت با لیموترش و در ‌‌نهایت اضافه کردن رب به این ترکیب اصلا آن چیزی نیست که مادر آن‌ها را عصبانی کند.

حتی اگر این ترکیب روی فرش هم بریزد شاید مادر برای پاک کردن آن سردرگم شود و کمی غر بزند، اما بدون شک داد و قالی در کار نخواهد بود. این بچه‌ها اگر قرار است بابت این همه آزادی عمل خراب نشوند باید پدرانی کم و بیش سختگیر داشته باشند تا حالت توازنی برقرار شود و بچه‌ها به خاطر آسان‌گیری مادران خود که گه‌گاهی بیش از حد می‌شود، لوس نشوند.

مادر یا پرستار!

مادران متولد آذر چون روحیه‌ای جستجوگر دارند راحت‌تر از بقیه مادر‌ها سراغ پرستار خانگی می‌روند هرچند این تصمیم برای آن‌ها آسان نیست چون از سوی دیگر احساس می‌کنند پرستار ممکن است بیش از حد فرزندان آن‌ها را محدود کند برای همین سعی می‌کنند اوضاع را طوری مدیریت کنند که نه خودشان خیلی محدود شوند و نه بچه‌ها. با همه این احوال آسان‌گیری مادران متولد آذر هرگز سبب نخواهد شد که فرزندان آن‌ها را کثیف و نامرتب ببینید یا این‌که آن‌ها را به لحاظ آداب و معاشرت در شرایط مقبولی نبینید.