۰ نفر

رازهایی در مورد پوست متولد هر ماه / مراقبت های زیبایی برای متولدین ماه مختلف

۸ آبان ۱۴۰۱، ۰:۳۷
کد خبر: 673209
رازهایی در مورد پوست متولد هر ماه / مراقبت های زیبایی برای متولدین ماه مختلف

طالع‌بین‌ها می گویند نماد تولد علاوه بر زندگی عشقی یا کاری می‌تواند بر جنبه‌هایی از زیبایی ظاهری شما نیز سایه افکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ خیلی از افراد هستن که به فال و طالع بینی اعتقادی ندارن اما هر از گاهی مطالبی رو درباره طالع ماه خودشون میخونن. در این مطلب قصد داریم رازهایی درباره پوست شما بر اساس ماه تولد بهتون بگیم.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین فروردین

نماد متولدین این ماه آتش است. این افراد بسیار آتشی مزاج هستن و به دلیل درجه حرارت بالای بدنشون دچار قرمز و عرق سوز شدن صورت و جوش های پوستی میشن. متولدین این ماه بهتره که یک خیار رو برش بزنن و روی چشمها و پیشانی قرار بدن تا حرارت پوستشون رو جذب کنه. آلوورا و خیار مواد خنکی هستن که میتونن حرارت پوست این افراد رو کنترل کنند.


در این زمینه بخوانید؛

 

مراقبت از پوست

توصیه های زیبایی پوست به متولدین اردیبهشت

جناخ سینه‌ی متولدین اردیبهشت پوستی لطیف داره که مستعد سوزش، خارش و خشکی است. این افراد برای درمان التهاب پوست و نرم شدن پوستشون  ۱ قاشق سوپ‌خوری جودوسر را با ۲ قاشق سوپ‌خوری ژل ۱۰۰ خالص آلوورا مخلوط کنند و اونو به پوست گردن، ترقوه و صورت بمالند. اجازه بدهند این مخلوط ۵ دقیقه روی پوست بمونه و سپس بشویند.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین خرداد

پوست دست و بازوهای این افراد به شدت مستعد فرسودگی و سایش هست بنابراین باید از این قسمت ها مراقبت ویژه بکنند. این افراد بهتره برای پوست دستهاشون از اسکراب استفاده کنند. میتونن ¼ فنجان روغن زیتون خالص را با ¼ فنجان روغن تخمه‌ی آفتاب‌گردان، ۱/۸ فنجان آبلیمو و کمی نمک دریا رو ترکیب کنند و پوست دست و بازوها بمالن و بعد از ۷ دقیقه بشورن.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین تیر

این افراد معمولا با مشکل انباشتگی آب زیر سطح پوستشون مواجه هستن. این افراد میتونن برای ورم زیر چشمهاشون از چای کیسه ای مرطوب زیر پلکشون استفاده کنند. چای حاوی آنتی اکسیدان است و ورم و التهاب پوست رو درمان میکنه و از سیاهی پوست کم میکنه.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین مرداد

مراقبت از پوست

معمولا متولدین این ماه پوست خشکی دارن و استفاده از روغن نارگیل برای این افراد توصیه میشه. متولدین مرداد بهتره ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل را با ½ قاشق چایخوری عسل و ½ قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنن تا به شکل خمیر دربیاد و روی پوستشون بمالن، این ترکیب موجب نرمی، آب‌رسانی و شفافیت پوست‌های کدر و خشک می‌شه.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین شهریور

این افراد مستعد سیاهی زیر چشم هستن و معمولا بعد از یک بیخوابی شبانه یا یک استرس شدید دچار سیاهی زیر پلک میشن. این افراد میتونن کمی آواکادو رسیده رو با کمی ژل آلوورا ترکیب کنن و زیر چشمهاشون بمالن و بعد از ۱۰ دقیقه بشویند. این ماسم خنک کننده است و حاوی ویتامین هایی است که به شفاف شدن رنگ پوست کمک میکنه.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین مهر

این افراد کلیه های حساسی دارن و به شدت باید آب بخورن واگر آب کافی مصرف نکنن بدنشون اسیدی میشه و دچار جوش های پوستی میشن. این افراد در زمستان باید از مرطوب کننده استفاده کنند تا از خشکی پوستشون جلوگیری کنند. همچنین این افراد باید روزانه از محصولات پاک‌کننده‌ که حاوی اسید گلیکولیک با قدرت پاک‌کنندگی ۲ تا ۳٪ استفاده کنن. همچنین برای بستن منافذ باز پوست هم میتونن از ماسک خاک رس ۳ بار در هفته استفاده کنند.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین آبان

این افراد معمولا مبتلا به جوش‌های ناگهانی مانند جوش‌های سرسیاه یا جوش‌های عمیق و دردناک می شوند. این افراد برای بهبود این مشکل پوستی میتونن ۲ قاشق سوپ‌خوری سرکه‌ی سیب رو با چند قطره آب‌لیموی تازه مخلوط کنن و با اسفنجی از جنس کتان روی جوش‌ها بمالند. سپس از سرم‌ حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنن تا رطوبت پوستتان حفظ بشه و تاثیرات خشک‌کنندگی لوسیون رو متعادل کنه.

مراقبت از پوست

توصیه های زیبایی پوست به متولدین آذر

متولدین  این ماه اگر در خوردن و نوشیدن افراط کنند دچار قرمزی پوست، جوش و آکنه می شوند. متولدین آذر بهتره شب‌ها پیش از خواب صورت خود را با شوینده‌ی اسیدی لایه‌بردار پاک کنند تا هم سلول‌های مرده از بین بروند و هم منافذ پوست رو پاکسازی کنند. صبح‌ها هم پوست رو با پاک‌کننده‌‌های ملایم‌تری مانند جوجوبا  شستشو بدن.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین دی

افراد متولدین دی مستعد خشکی، حساسیت و خارش پوست‌اند، به ویژه این مشکلات پوستی در طول زمستان، فصلی که در آن متولد شده‌اند، شدت پیدا میکنه. پوست این افراد به شدت نیاز به آبرسانی داره. این افراد برای بهبود پوستشون بهتره بعد از حمام مقداری روغن درخت shea و چند قطره روغن کنجد معطر روی پوستشون بمالند.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین بهمن

زن متولد بهمن ما

متولدین این ماه سیستم گردش خونشون کمی دچار مشکل هست و همین موضوع باعث ورم صورت در این افراد میشه. برای درمان این مشکل میتونن از برس نرم که مخصوص پاک کنندگی صورت هست استفاده کنند. برای استفاده از این روش میتونن با برس از گردن تا زیر فک ضربه بزنن سپس به صورت دایره وار به سمت استخوان گونه و تا نزدیک گوش پیش بروند. سپس از نوک بینی به حالت ضربه ای به وسط ابروها بروند و همچنین زیر استخوان ابرو و زیر چشم ها هم این کارو انجام بدن و در نهایت کار صورت رو با ضربه‌هایی از مرکز پیشانی به سمت شقیقه پایان دهند.

توصیه های زیبایی پوست به متولدین اسفند

این افراد بسیار احساساتی هستن و استرسی که در وجودشون هست باعث التهاب و خارش پوستشون میشه. این افراد برای حل این مشکل باید دوبار در روز کرم مرطوب‌کننده‌ی ضدالتهاب پوستی حاوی روغن عصاره‌ی گل رز استفاده کنند.