۰ نفر

شلوغ ترین شهر جهان در اوج ترافیک

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۲۶
کد خبر: 706904
شلوغ ترین شهر جهان در اوج ترافیک

کُندترین شهر جهان که در آن پیمودن ۹ کیلومتر با ماشین ۴۲ دقیقه تمام طول می‌کشد در انگلیس قرار دارد، شهری که به لحاظ شلوغی از پاریس و لس‌آنجلس هم پیشی گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نشریه «سان» با ارزیابی «شاخص ترافیک کمپانی تام‌تام در سال ۲۰۲۲»، شهر لندن پایتخت انگلیس را «شلوغ‌ترین شهر جهان در اوج ترافیک» توصیف کرده است.

در لندن به طور میانگین ۴۲.۵ دقیقه طول می‌کشد تا ۹ کیلومتر را با خودرو طی کنید و ۴۳ درصد از این هدررفت زمان، ناشی از ترافیک است.

پیمودن همین مسافت در پاریس ۳۲ دقیقه، در منچستر ۲۸ دقیقه و در لس آنجلس ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. بخارست و دوبلین نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند و پیمودن مسافت مشابه در این شهر‌ها حدود ۳۶ دقیقه طول می‌کشد.

این داده‌ها در شاخص ترافیک کمپانی تام‌تام و از ۶۰۰ میلیون دستگاه از جمله مسیریابی ماهواره‌ای (Sat Navs)، برنامه‌های گوشی هوشمند و سیستم‌های ردیاب جی‌پی‌اس به دست آمده است.

تام‌تام (TomTom NV) یک شرکت چند ملیتی هلندی توسعه دهنده و خالق فناوری‌های مکان‌یابی و تجهیزات الکترونیکی و مقر آن در آمستردام است.

نشریه سان به نقل از "اندی مرچنت"، کارشناس ترافیک نوشت: اعتصاب رانندگان قطار در لندن نیز باعث ایجاد ترافیک شده است، چون مردم ترجیح می‌دهند برای تردد در شهر‌ها از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

او در ادامه گفت: نبود رانندگان تاکسی سیاه به طور خاص در لندن باعث افزایش تعداد رانندگان خودروی شخصی شده است. حجم عظیم حمل و نقل آهسته در سراسر شهر‌های انگلیس در کنار زیرساخت‌های جاده‌ای قدیمی، بر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از حمل و نقل تاثیر گذاشته است.

به گزارش ایندیپندنت، مردم لندن تقریبا برای هر ۱۰ کیلومتر رانندگی ۱.۷۹ پوند می‌پردازند که بیشترین مقدار در تمام دنیا است. در مقابل، ارزان‌ترین شهر‌ها برای پیمودن همین مسافت ناکسویل در تنسی و آتلانتا در جورجیای ایالات متحده آمریکا هستند.

پیش‌تر، در سال جاری اعلام شد که در سال ۲۰۲۲ در شلوغ‌ترین جاده‌های انگلیس به طور متوسط ۸۰ ساعت در ترافیک جاده‌ای، وقت تلف شده است.

بر اساس آمار سالیانه شرکت آمریکایی اینریکس (INRIX) که در زمینه حمل و نقل جهانی فعالیت می‌کند، مسیر شهر‌هایی مثل بیرمنگام، لیدز و ادینبرا همگی در فهرست شلوغ‌ترین مسیر‌های انگلیس قرار دارند.

در گزارش تام‌تام به جزئیات مصرف سوخت، مدت زمان سفر در ترافیک و انتشار دی اکسید کربن خودرو‌ها در ۵۰ شهر جهان پرداخته شده و در این داده‌ها، نام ۱۰ شهر با بیشترین هدررفت زمان در ترافیک آمده است که تاکنون لندن با میانگین هدررفت ۱۵۶ ساعت برای هر راننده در صدر قرار دارد. بعلاوه با همین شاخص، حتی دو شهر دیگر این رتبه‌بندی هم از کشور انگلیس هستند که در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند و شامل شهر‌های بریستول و منچستر هستند.