۰ نفر

معاون وزیر علوم خبر داد؛

آزادی دانشجویان بازداشتی پس از عفو رهبری

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 703413
آزادی دانشجویان بازداشتی پس از عفو رهبری

معاون وزیر علوم گفت: پس از عفو رهبری برخی از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ هاشم داداش‌پور رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در جمع خبرنگاران درباره اقدامات این وزارتخانه برای پیگیری وضعیت دانشجویان متخلف در وقایع اخیر دانشگاه‌ها و موضوع عفو رهبری اظهار کرد: تمام تلاش من و همکارانم این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا عفو رهبر معظم انقلاب شامل حال همه این دانشجویان شود.

وی با ابراز اینکه "هنوز تعداد دقیقی از وضعیت دانشجویانی که شامل این مسئله می‌شوند، نداریم"، گفت: طبق پیشنهادات ارائه‌شده قرار است دانشجویان درگیر در این وقایع، مشمول بخشودگی، تعلیق و تخفیف شوند و شاید تنها بخش کوچکی از آنها در وضعیت قبلی‌شان باقی بمانند اما تلاش ما این است که بتوانیم از حداکثر بخشودگی در وضعیت دانشجویان استفاده کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: سعی کردیم وضعیت دانشجویان را دسته‌بندی کنیم و متناسب با شرایط آنها از مسئله بخشودگی تعلیق و یا تخفیف استفاده کنیم ولی هنوز داده روشنی نداریم و مشخص نیست چه‌تعدادی از این افراد در این دایره قرار می‌گیرند.

داداش‌پور در پاسخ به اینکه آیا قرار است کمیته جدیدی برای بررسی وضعیت دانشجویان تشکیل شود، گفت: کمیته جدیدی تشکیل نمی‌شود و کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد نیز در چارچوب کمیته‌های انضباطی خود این مسئله را دنبال کرده و می‌کند.

معاون وزیر علوم با تأکید بر اینکه "تمام تلاش وزارت این است که مسئله عفو رهبری شامل حال همه دانشجویان شود و این مسئله را دنبال می‌کنیم"، گفت: در تلاشیم دستورالعمل مشخصی ایجاد کنیم.

داداش‌پور در پاسخ به اینکه آیا این مسئله شامل حال دانشجویانی می‌شود که بیرون از دانشگاه دست به اقدامات تخریبی و رفتارهای نابهنجار زدند، نیز گفت: این وضعیت شامل حال دانشجویانی می‌شود که کمیته انضباطی دانشگاه‌ها برای آنها حکم صادر کرده است البته درمقوله دانشجویان بازداشتی افرادی را داشتیم که پس از عفو رهبری با نظر قوه قضائیه آزاد شدند.