۰ نفر

فرزندان معلول ماحصل ازدواج های اجباری فامیلی!

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 703350
فرزندان معلول ماحصل ازدواج های اجباری فامیلی!

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان از تولد فرزندان معلول ماحصل ازدواج‌های اجباری فامیلی و بدون آزمایش ژنتیک در برخی شهرستان ها خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی با دانش فنی و توان اقناع فرهنگی به حل این مساله بپردازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به ایسنا، هادی احمدی صبح امروز یکشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۱ با بیان اینکه استان گلستان با مشکلی جدی در خصوص معلولیت جسمی ناشی از ازدواج‌های اجباری فامیلی در برخی شهرستان ها مواجه است، اظهار کرد: آمار تولد فرزندان معلول ناشی از این نوع ازدواج در این شهرستانها بسیار بالا و رو به افزایش است و باید راهکاری عاجل برای خروج از بحران اندیشیئه شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان با تأکید بر اینکه برخی باورهای غلط برای ازدواج در این منازق سبب بروز این مشکل شده است، خاطرنشان کرد: برخی نهادهای علمی و دانشگاهی استان از قبیل جهاد دانشگاهی باید در این زمینه ورود کنند.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در زمینه مسایل ژنتیکی و علمی را از لازمه های پیشگیری بروز اینگونه مشکلات اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: ازدواج‌های اجباری فامیلی بدون انجام آزمایشات ژنتیک، علاوه بر تولد فرزندان معلول و وارد شدن آسیب‌های شدید به بنیان خانواده، برخی پدیده‌های نامتعارف از قبیل فرار دختران و زنان از خانه و افسردگی روحی آنان را در پی دارد.

احمدی به هزینه‌های بالای ارائه خدمات به معلولین توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: به ازای تولد هر فرزند معلول هزینه هنگفتی به دولت تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه با احساس مسئولیت و تهیه گزارش‌های متعدد به خصوص گفت‌وگو با شخصیت‌های علمی، مذهبی و فرهنگی حول این موضوع مهم فرهنگی روشنگری کنند، تصریح کرد: اگر این نگاه سنتی تغییر یابد قطعاً با تولد فرزندان سالم بار سنگینی از دوش دولت و سازمان بهزیستی برداشته می‌شود.

استان گلستان با دارا بودن جمعیت ۸۰۰ هزار نفری جوان زمینه خوبی برای کمک به کشور در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری را دارد که نیازمند توجه جدی مسئولان و همکاری مردم است.