۰ نفر

سازمان هواشناسی خبر داد؛

پیش بینی بارش برف و باران در برخی استان ها

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبر: 703089
پیش بینی بارش برف و باران در برخی استان ها

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش برف و باران طی امروز تا سه‌شنبه در برخی استان‌های کشور از افزایش دما در نیمه شمالی کشور طی ۳ روز آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال اصفهان و ارتفاعات واقع در قزوین، لرستان، همدان و شرق کرمانشاه بارش پراکنده باران و وزش باد روی می‌دهد.

فردا در برخی مناطق استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب یزد، جنوب خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

دوشنبه در کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، برخی مناطق بوشهر، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و جنوب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق  و وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی شده است.

سه‌شنبه در برخی مناطق کرمان، سیستان و وبلوچستان، جنوب خراسان جنوبی، جنوب یزد، شمال هرمزگان و شرق فارس بارش روی می‌دهد که در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرامی حاکم است.

امروز در شرق و جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق روی می‌دهد. طی سه روز آینده دما در نیمه شمالی کشور به‌تدریج افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر ۲۸ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ تا ۲ متر و در فرا سواحل ۲ تا ۳ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی، به‌ویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل.

 توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

نوع مخاطره: رخداد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶: شرق سمنان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، جنوب تهران، شمال قم و شمال شرق اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال تاخیر در پرواز و در نقاط کوهستانی و برف‌گیر احتمال سقوط بهمن.

توصیه: احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، محدودیت و احتیاط در فعالیت کوهنوردی و کویرپیمایی.