۰ نفر

کشف مقبره ۴۸۰۰ساله یک انسان و چهار حیوان! + عکس

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 702826
کشف مقبره ۴۸۰۰ساله یک انسان و چهار حیوان! + عکس

پیش از آغاز یک پروژه‌ی بزرگ ساخت و ساز در هالبرشتاتِ آلمان، متخصصان در حال انجام حفاری‌های گسترده در منطقه هستند و به آثار مهمی از زندگی در دوران ماقبل تاریخ نیز دست یافته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید: باستان‌شناسان روز چهارشنبه، ۱ فوریه (نخستین روز حفاری) خبر از یک «کشف خاص و مهم» دادند: یک گور باستانی که از تخته‌سنگ ساخته شده بود. کارشناسان قدمت این گور و محتوای آن را حدود ۴۸۰۰ سال پیش تخمین زده‌اند. درون این گور، بقایای انسان، یک ظرف سفالی معروف به آمفورای مدور (یا کوزه‌ی ته‌باریک) و یک تبر سنگی پیدا شده است.

حدود ۱۰ فوت (۳ متر) دورتر از گور، یک مکان تدفین دوم هم پیدا شد که حاوی بقایای دست‌کم چهار چهارپا بود. این بقایا طبق فرهنگ نوسنگیِ آمفورای مدور (Globular Amphora) دفن شدند؛ یک دوره‌ی باستان‌شناسی در اروپای مرکزی که از ۳۱۰۰ پیش از میلاد تا ۲۶۵۰ پیش از میلاد تداوم داشت.

باستان‌شناسان امیدوارند کاوش‌های بیشتر، اطلاعات بیشتری از زندگی انسانهای باستانی در آلمان را در اختیار آنها قرار دهد.

کشف مقبرۀ ۴۸۰۰سالۀ یک انسان و چهار حیوان!

این یافته از این جهت اهمیت خاصی دارد که مشابه یافته‌ی دیگری از همان دوره؛ معروف به «کَتِل بارونِ» وشترهاوزن است؛ دهکده‌ای کمتر از ۱۰ مایلیِ هالبرشتات. «کَتِل بارون» یک فرد ۴۰ و اندی ساله بود که نزدیک هفت چهارپا دفن شده بود و به عقیده‌ی کارشناسان نشان می‌داد این منطقه شروع به گسترش سلسله‌مراتب، طبقات حاکم و ساختار‌های اجتماعی در دوره‌ی اواسط نوسنگی کرده بود. رسوم تدفین بخش مهمی از این ساختار‌ها بود، چون طبقات مختلف پروسه‌های تدفیتی مختلفی داشتند.

کارشناس امیدوارند با ادامه‌ی حفاری‌ها در هالبرشتات تا پایان ماه مارس، اطلاعات بیشتری درباره‌ی این جوامع به دست آورند. هالبرشتات در ۱۳۰ مایلی جنوب غربی برلین قرار دارد.

کشف مقبرۀ ۴۸۰۰سالۀ یک انسان و چهار حیوان!

کشف مقبرۀ ۴۸۰۰سالۀ یک انسان و چهار حیوان!