۰ نفر

مرد اول صنعت خودروسازی جهان درگذشت + عکس

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷
کد خبر: 701854
مرد اول صنعت خودروسازی جهان درگذشت + عکس

سوئیچیرو تویودا، فرزند بنیان‌گذار شرکت معظم تویوتا و همچنین رییس سابق هیات مدیره خودروسازی تویوتا،در ۱۴ فوریه ۲۰۲۳ و در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، سوئیچیرو تویودا، فرزند بنیان‌گذار شرکت معظم تویوتا و همچنین رییس سابق هیات مدیره خودروسازی تویوتا، در ۱۴ فوریه ۲۰۲۳ و در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

او در فوریه ۱۹۲۵ و در ناگویای ژاپن به دنیا آمد. سوئیچیرو از سال ۱۹۵۲ کار خودش را با تویوتا آغاز کرد و تمرکزش بر کنترل کیفیت و تکنولوژی بود.

او در سال ۱۹۶۷ به سِمَت مدیر عاملی ارشد، ۱۹۷۲ به معاون اجرایی و ۱۹۸۱ به ریاست سازمان بازاریابی منصوب شد. ادغام دو شرکت فروش و تولید در سال ۱۹۸۲ رسما تویوتا موتور را ایجاد کرد.

او از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹ به عنوان رییس هیات مدیره شناخته می‌شود.

مرد اول صنعت خودروسازی جهان درگذشت

تاسیس شرکت لکسوس و ایجاد و توسعه موتورهای هیبریدی و برقی، از جمله اقدامات مهم و موثر او در صنعت خودروسازی است. او از ۱۹۹۹ به بعد به عنوان رییس افتخاری برخی از نهادها مثل آکادمی کاییو و فدراسیون کسب و کار ژاپن شناخته می‌شد.

دولت ژاپن با اعطای مدال‌ها و نشان‌های بسیار ارزشمندی مثل مدال افتخار به خاطر کمک به رفاه کشور و همچنین کوردون بزرگ با نشان‌های گنج مقدس،خورشید بزرگ و گل‌های پائولونی،از او قدردانی کرده است.

مرد اول صنعت خودروسازی جهان درگذشت

فرزند او، آکیو تویودا، اکنون مدیر عامل و رییس تویوتا، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است. حفظ افراد مهم و پرورش آنها در مسیر مورد نظر، از مهم‌ترین ارکان پیشرفت یک شرکت و حتی کشور است.

اینکه سوئیچیرو تویودا توانست با اقدامات خاص خود،این شرکت را به اوج برساند و در جهان حرف اول را بزند، همگی به پشتکاری و تلاش و در نهایت صداقت این افراد و همچنین حفظ و پیشرفت خود فرد توسط دولت ژاپن برمی‌گردد.