۰ نفر

راه اندازی اولین تعمیرگاه خودروی بانوان در مراکز معاینه فنی تهران

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳
کد خبر: 700982
راه اندازی اولین تعمیرگاه خودروی بانوان در مراکز معاینه فنی تهران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز راه اندازی تعمیرگاه های تخصصی خودرو ویژه بانوان در مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی اولین تعمیرگاه خودروی ویژه بانوان در مرکز معاینه فنی آبشناسان  در غرب تهران راه اندازی شد.

شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در توضیح این رویکرد جدید و راه اندازی اولین واحد تعمیرگاهی مختص بانوان در تهران، گفت: در حال حاضر مرکز معاینه فنی آبشناسان روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو در مراجعه اول پذیرش می نماید که از این تعداد حدود ۱۸۰ دستگاه خودرو در آزمون های معاینه فنی مردود می گردند و نیاز به مراجعه به بخش تعمیرگاهی جهت رفع ایراد دارند. از خودروهای دارای نقص فنی حدودا بالغ بر ۳۰ درصد یعنی تعداد ۵۵ دستگاه خودرو متعلق به بانوان است.

به گفته وی، طبق نظر سنجی انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران نشان می دهد بخش کثیری از مراجعه کنندگان بانو به بخش تعمیرگاهی مراکز  به منظور رعایت موازین، سهولت در ارتباط و احساس امنیت و اعتماد بیشتر تمایل به استفاده از یک فضای کاری مختص به بانوان را دارند. از این رو در همین راستا ستاد معاینه فنی به عنوان طرح آغازین نسبت به ایجاد و راه اندازی مرکز تعمیرگاهی ویژه بانوان در یکی از مراکز معاینه فنی غرب تهران اقدام کرده و در گام های بعدی پس از دستیابی به بهترین الگو نسبت به توسعه آن در کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام خواهد کرد.

مالکی در توضیح مشخصات این بخش تعمیرگاهی افزود: کلیه تعمیرکاران این واحد تعمیراتی از بانوان متخصص هستند و در این تعمیرگاه تلاش شده کلیه خدمات عمومی سریع خودرویی نظیر تعویض روغن و بازدید ترمز به مراجعه کنندگان بانو ارائه شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد حریم امن در خدمت رسانی به بانوان گرامی،  اظهار کرد: این رویکرد جدید با دو هدف مشخص برنامه ریزی گردیده است. در وهله نخست پاسخ به نیاز بانوان و تسهیل در ارائه خدمات شایسته به ایشان بوده و در مرتبه دوم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان مستعد و علاقمند در این حوزه در فضایی مناسب انجام شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، این واحدهای تعمیرگاهی علاوه بر ارائه خدمات به مراجعه کنندگان مرکز، برای استفاده عموم بانوان نیز آزاد بوده و ساعت فعالیت آن بیشتر از ساعت کاری مرکز برنامه ریزی شده است.