۰ نفر

مشاهده یک شی ناشناس در آسمان کانادا + فیلم

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 700864
مشاهده یک شی ناشناس در آسمان کانادا + فیلم

یک فروند جنگنده F-22 آمریکا، یک شیء ناشناس استوانه‌ای شکل را در حریم هوایی کانادا سرنگون کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  حدود دو هفته پس از سرنگونی بالون جاسوسی چین برفراز آسمان کارولینای جنوبی و همچنین سرنگونی یک شیء پرنده در نزدیکی آسمان آلاسکا، جنگنده آمریکایی این بار یک شیء ناشناس استوانه ای شکل را در حریم هوایی کانادا سرنگون کرد.

همچنین جت های جنگی ارتش آمریکا به سرعت در منطقه مونتانا به پرواز درآمده تا مغایرت راداری را که باعث انسداد کوتاه مدت حریم هوایی می شود، بررسی و ارزیابی کنند.

جاستینن ترودو نخست وزیر کانادا خبر سرنگونی این شیء ناشناس را اعلام و اظهار کرد نیروهای ارتش کانادا بقایای این شیء را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا ضمن خودداری از بیان جزئیات بیشتر درباره ماهیت این شیء، تنها گفت که این یک شیء استوانه ای شکل بوده است.

وی نام بالون را بر روی این شیء پرنده نگذاشت اما افزود که این شیء کوچکتر از بالون چینی سرنگون شده توسط ارتش آمریکا در سواحل کارولینای جنوبی بود. این شیء استوانه ای در ارتفاع ۱۲ هزار و ۲۰۰ متری سرنگون و خطری برای ایمنی پرواز غیرنظامیان  محسوب می شد.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مجوز همکاری  ارتش آمریکا با ارتش کانادا برای منهدم کردن این شیء ناشناس را صادر کرد.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد بایدن و ترودو برای ادامه همکاری برای دفاع از حریم هوایی خود، به توافق رسیدند. آنها همچنین بر اهمیت بررسی این شیء برای کشف جزئیات بیشتر در مورد هدف و یا ماهیت آنها، گفتگو کردند.

این در حالی است که نیروی هوایی آمریکا روز گذشته یک شی پرنده دیگر را در نزدیکی آسمان آلاسکا سرنگون کرد.

این خبر را «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت که نیرو هوایی آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهور یک شی پرنده را در نزدیکی آلاسکا هدف قرار داده و ساقط کردند.

به گفته کربی، این شی پرنده در ارتفاع ۱۲۲۰۰ متری حرکت می‌کرد و قطعات آن بر روی دریای پوشیده از یخ افتاد.

وی افزود: «ایالات متحده قصد دارد قطعات این شی پرنده را که بسیار کوچکتر از بالون جاسوسی چینی بود که قبلا ساقط شده بود، تحلیل اطلاعاتی کند.» این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که به نظر می رسد این شی پرنده به احتمال زیاد بدون سرنشین بوده، هرچند ایالات متحده در حال حاضر نمی داند این شی پرنده متعلق به چه کشوری بوده است.

بایدن درباره سرنگونی شی پرنده به خبرنگاران گفت که این یک اقدام موفقیت آمیز بود و نیروهای آمریکایی یک هواپیمای بی سرنشین را در نزدیکی ایالت آلاسکا سرنگون کردند.

جزئیات بیشتری از ساقط کردن این شی پرنده در آمریکا اعلام نشده، اما ساقط کردن این شی پرنده کمتر از دو هفته پس از جنجال در آمریکا بر سر شناسایی یک بالون جاسوسی چینی و ساقط کردن آن صورت گرفته است. دو هفته پیش ساقط کردن یک بالون جاسوسی چینی در آمریکا به تنش در روابط پکن و واشنگتن منجر شد و آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا سفر خود به چین را لغو کرد.