۰ نفر

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / پیش بینی وضعیت طلا در هفته آینده

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 699514
در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / پیش بینی وضعیت طلا در هفته آینده

کارشناس بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار و تعطیلی فردا، بازار طی روزهای پیش‌رو (حداقل تا روز یکشنبه) تغییر چندانی نداشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد کشتی‌آرای - کارشناس بازار سکه و طلا - در رابطه با تحلیل یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، گفت: در یک هفته گذشته بیشترین تاثیر را در قیمت‌ها، قیمت جهانی طلا داشت. اوایل هفته هر اونس طلا ۱۷۲۸ دلار بود تا اواسط هفته تغییرات چندانی نداشت اما پس از آن، باتوجه به تغییراتی که در حوزه سیاست بین‌الملل پیش آمد، هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش ۲۸  دلاری به ۱۹۵۶ دلار رسید و این افزایش تا روز پنجشنبه نیز حاکم بود.

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: این در حالی است که نرخ ارز با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و تزریق ارز و واگذاری ارز به متقاضین از طریق صرافی‌ها، در بازار تغییرات چندانی را تجربه نکرد. بنابراین با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا در اواخر هفته، قیمت سکه و طلا در پایان هفته مجدداً سیر صعودی به خود گرفت و در نتیجه آن قیمت‌ سکه و طلا با افزایش همراه شد.

وی افزود: در این هفته باتوجه به در پیش بودن روز پدر و اعیاد ماه رجب، طبیعتا بازار با رونق بهتری همراه و از حالت رکود خارج شده و عرضه و تقاضا در تعادل است، اما افزایش قیمت‌ها در روزهای پایان این هفته منجر به افزایش تقاضای کاذب نشد که قیمت‌ها تحت تاثیر تقاضا قرار گیرد. در حقیقت قیمت‌ها براساس دو شاخص اصلی نرخ ارز و قیمت جهانی طلا در نوسان بود.

کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: تقاضای کاذب در بازار دیده نشد و از همین روی حباب سکه در این هفته با کاهش همراه شد. البته یکی از دلایل کاهش حباب سکه ادامه واگذاری ربع سکه توسط بانک مرکزی در بورس کالا است که سبب ایجاد تعادل در بازار شده است. حباب سکه با۱۵۰ هزار تومان کاهش، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) در محدوده سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار و تعطیلی فردا، بازار طی روزهای پیش‌رو (حداقل تا روز یکشنبه) تغییر چندانی نداشته باشد.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «حباب سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد / افزایش قیمت جهانی، طلا و سکه را گران کرد » را مطالعه کنید