۰ نفر

اعلام ‌وضعیت اضطراری در این شهرستان / برف جاده ها را مسدود کرد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 698973
 اعلام ‌وضعیت اضطراری در این شهرستان / برف جاده ها را مسدود کرد

پس از اضطراری شدن وضعیت شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش شدید برف و مسدود بودن جاده‌های مواصلاتی، شهرستان اردل نیز در وضعیت اضطراری قرار گرفت. ترددها با زنجیرچرخ هم با کندی صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، با شروع بارش برف در استان چهارمحال و بختیاری، بسیاری از جاده‌های این استان لغزنده و ترددها در محورهای مواصلاتی با کندی انجام شد. اکنون با توجه به بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی، تردد صرفا با زنجیرچرخ صورت می‌گیرد، همچنین ضروری است مردم از سفرهای غیرضروری خود خودداری کنند.

به گفته غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری، رانندگانی که زنجیرچرخ همراه خود نداشته باشند جریمه می‌شوند، داشتن این تجهیزات زمستانی در اوضاع کنونی ضروری است.

بارش سنگین برف در گردنه‌های شهرستان کیار

سیدشجاع زیلابی، فرماندار شهرستان کیار، در خصوص بارش برف در سامانه بارشی در شهرستان کیار، اظهار داشت: بارش برف در این شهرستان ادامه داشته و باعث لغزندگی جاده‌های شهرستان شده است.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در گردنه‌های کوهستانی شهرستان کیار، ادامه داد: جاده‌ای در این شهرستان مسدود نیست اما ترددها باتوجه به بارش برف، به کندی صورت می‌گیرد.

شهرستان اردل در شرایط "اضطراری" قرار گرفت

یعقوب شکوهی، فرماندار اردل، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان اردل در شرایط "اضطراری" قرار گرفت و هم‌اکنون وضعیت تردد در تمامی جاده‌های این شهرستان به سختی است، حتی خودروها با زنجیر چرخ به سختی می‌توانند تردد کنند.

فرماندار اردل با تاکید بر اینکه مردم از تردد در محورهای ارتباطی شهرستان اردل خودداری کنند، بین کرد: لازم است در صورت اضطرار تجهیزات ایمنی و تجهیزات زمستانی رانندگان به همراه داشته باشند.

شکوهی با اشاره به مسدود بودن جاده دیناران، مطرح کرد: اگرچه برف‌روبی جاده‌ها مداوم در حال انجام است اما باز هم به دلیل بارش شدید برف، جاده‌ها برفی می‌شوند

فرماندار اردل با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های مربوطه در حال آماده‌باش هستند و تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه خودروهایی که در جاده مانده‌اند بدون زنجیرچرخ هستند که این مشکلات را دوچندان می‌کند.

حجم بالای برف، نیروهای امدادی، راهداری و انتظامی را با مشکل مواجه کرده است

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اضطراری بودن وضعیت شهرستان کوهرنگ، بیان کرد: شهرستان اردل نیز به دلیل بارش برف در وضعیت اضطراری قرار گرفته است.

وی با اشاره به کند بودن عملیات برف‌روبی در جاده‌های شهرستان اردل، عنوان کرد: گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز، همچنان به دلیل بارش برف و سقوط بهمن مسدود هستند. با توجه به بارش سنگین برف اکثر محورهای استان با مشکل مواجه هستند و تردد در آن‌ها به کندی و به سختی امکان پذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 3 نفر از راهداران استان گرفتار در بهمن شده‌اند، ادامه داد: دو تیم از راهداری و هلال احمر اعزام شده‌اند.

کیانی با اشاره به مسدود بودن برخی جاده‌های دیگر، عنوان کرد: همچنین به دلیل بارش سنگین برف و کندی عملیات برف‌روبی، محورهای ارجنک-مرغملک، هارون-سودجان، باباحیدر و بخش آباد مسدود است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی عوامل مربوطه از جمله نیروهای امدادی، راهداری، عملیاتی و انتظامی با تمام ظرفیت در حال تلاش هستند اما حجم گستردگی کار این نیروها را با مشکل مواجه کرده است، اولویت بازگشایی مسیرها با محورهای اصلی و سپس محورهای فرعی و روستایی است.

مسدودی جاده ارتباطی 170 روستای "کوهرنگ"

شهباز اکبری فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به بارش سنگین برف در شهرستان، اظهار داشت: قطعی گاز تاکنون در شهرستان رخ نداده است.  سه نقطه از شهرستان دچار قطعی برق شد که با اعزام اکیپ‌های امدادی اداره برق، مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه همچنین قطعی آب نیز در یک نقطه اتفاق افتاد که با حضور نیروهای آب و فاضلاب شهرستان مرتفع شد، ادامه داد: عوامل امدادی، خدماتی و ...  با آماده‌باش صد در صدی در حال تلاش در سطح شهرستان هستند.

فرماندار کوهرنگ با اشاره به اینکه ارتفاع برف در شهرهای شهرستان اردل به یک متر و 70 سانتی‌متر رسیده است، عنوان کرد: همچنین ارتفاع برف در گردنه‌های این شهرستان حدوداً 3 متر است.

اکبری با اشاره به عوامل راهداری که گرفتار در بهمن در گردنه تاراز بودند، مطرح کرد: به همت ستاد مدیریت بحران شهرستان، این نیروهای راهداری نجات یافتند.

وی با بیان اینکه گردنه چری، شاه منصوری و تاراز همچنان مسدود است، گفت: مسیر دسترسی 170 روستای کوهرنگ نیز به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده است. تردد در محور کوهرنگ-فارسان به سختی با زنجیرچرخ مقدور است.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری شهرستان با تمامی ماشین‌آلات در حال تلاش بازگشایی محورهای ارتباطی اصلی و جاده‌های روستایی هستند.