۰ نفر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ادامه بارش برف و باران در این استان ها / سردترین نقطه کشور کجاست؟

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۲
کد خبر: 688297
ادامه بارش برف و باران در این استان ها / سردترین نقطه کشور کجاست؟

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بارش برف و باران در البرز مرکزی، غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز در برخی مناطق غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، شمال کهگیلویه‌وبویراحمد، بارش پراکنده و در شمال خوزستان، رعدو برق پیش‌بینی شده است که این بارش ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

 وی افزود: فردا در جنوب‌غرب کشور، مناطقی از اصفهان، شمال فارس و بوشهر، بارش پراکنده ادامه دارد. روز جمعه نیز در استان‌هایی همچون بوشهر، فارس، غرب کرمان، یزد و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، رگبارهای پراکنده و خفیف و در سواحل گیلان و غرب مازندران بارش پیش‌بینی شده است که بارش‌ها تا روز شنبه در این مناطق ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای دو روز آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، تبریز، اراک، اصفهان و مشهد، آلودگی و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد.

وی گفت: تهران امروز آسمانی نیمه ابری و هوای آلوده دارد که در بعدازظهر وزش ملایم باد پیش‌بینی شده است. فردا تهران غبار دارد و از جمعه به بعد از میزان غبار کاسته می‌شود. شنبه بارش های پراکنده در پایتخت هوای تهران را کمی مطلوب می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد:  امروز در لاله‌زار استان کرمان دمای کمینه ۷ درجه زیرصفر شد که سردترین نقطه کشور بود و میناب و چابهار با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه کشور ثبت شد.