۰ نفر

پیش بینی وضعیت هوا؛ آسمان کدام استان ها بارانی می شود؟

۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 683630
پیش بینی وضعیت هوا؛ آسمان کدام استان ها بارانی می شود؟

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش غلظت آلاینده‌های جوی وکاهش کیفیت هوا در کلانشهرها از وزش باد شدید در پایتخت در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، امین‌ حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص پیش بینی وضعیت هوا روز پنجشنبه گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که همین شرایط در شهرهای صنعتی همچون تهران، البرز، اراک و اصفهان سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود. امروز در ارتفاعات واقع در جنوب و جنوب‌غرب کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در شمال و شمال‌غرب کشور افزایش ابر و در شهرهای مرزی این مناطق رگبار پراکنده آغاز می‌شود. فردا با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های واقع در شمال‌غرب، همچنین بعدازظهر فردا در خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است. شنبه بارش در این مناطق پراکنده است و یکشنبه گستره بارش‌ها به شمال‌غرب کشور کشیده می‌شود.

نقشینه گفت: با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر، یکشنبه بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز خواهد شد. دوشنبه بارش در سواحل شمال، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز شرقی است که در ارتفاعات بارش به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعداز ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود. برای تهران امروز و فردا آسمان غبارآلود است. برای شنبه و یکشنبه نیز وزش باد شدید در پایتخت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بیشینه دمای تهران امروز ۱۷ و فردا به ۱۸ درجه می‌رسد و کمینه دما در مهرآباد ۷ درجه ثبت شد. کمینه دمای امروز صبح فیروزکوه نیز ۷ درجه زیرصفر گزارش شده است.